Sobota z cytatami (odc.279)

czerwca 01, 2019

Nadeszła sobota więc czas na kolejną dawkę cytatów.
Dzisiaj m.in. cytat z kultowego dzieła Davida Finchera „Podziemny krąg”, dramatu, w którym zagrał Adrien Brody „Z dystansu”, francuskiego filmu „Amelia” oraz ostatniej części „Ojciec Chrzestny”

Podziemny krąg, 1999, też. David Fincher)
Ludzie robią to każdego dnia. Mówią do siebie. Widzą siebie takimi, jakimi chcieliby być.

Ojciec chrzestny III (1999, reż. Francis Ford Coppola)
Właśnie, gdy myślałem, że już mnie skreślili, wróciłem do gry!

Amelia (2001, reż, Jean-Pierre Jeunet)
A więc, moja mała Amelio, twoje kości nie są zrobione ze szkła. Możesz boksować się z życiem. Jeśli na to pozwolisz, twoje serce stanie się wysuszone i kruche jak mój szkielet. Więc zrób to, do cholery!


Kawa i papierosy (2003, reż. Jim Jarmusch)
To zabawne, nie sądzisz? Wtedy, gdy nie możesz sobie na coś pozwolić, bo jest naprawdę kosztowne. A gdy w końcu na to cię stać, jest jak za darmo.


Frost/Nixon (2008, reż. Ron Howard)
To, co nadaje życiu sens, to jego cel. Wyzwanie, potyczka, bitwa. Nawet jeśli nie wygrasz.


Incepcja (2010, reż. Christopher Nolan)
Czekasz na pociąg. Na pociąg, który zabierze cię daleko. Wiesz dokad chciałbyś, aby pociąg cię zabrał, ale nie masz takiej pewności. W sumie to nie ma znaczenia.


Z dystansu (2011, reż. Tony Kaye)
To marketingowa zagłada narodu. 24 godziny na dobę, do końca życia różne siły ciężko pracują, ogłupiając nas do zgonu. Więc, żeby się bronić i walczyć ze wchłanianiem głupoty|do naszych procesów myślowych musimy nauczyć się czytać, żeby pobudzić naszą wyobraźnię, żeby doskonalić naszą własną świadomość, nasz własny system wierzeń. Wszyscy potrzebujemy tych umiejętności, żeby bronić się i zachować nasze umysły.


Kochanek królowej (2012, reż. Nikolaj Arcel)
Myślę, że niektórzy ludzie są tak zasklepieni w swoim przeznaczeniu, że pogrążają się głęboko w swoim umyśle.


Captain Fantastic (2016, reż. Matt Ross)
Zawsze mów prawdę. Zawsze wybieraj najszerszą drogę. Przeżyj każdy dzień życia, jakby mógł być ostatnim. Wychłepcz je. Bądź żądny przygód, bądź odważny, ale spróbuj wszystkiego. Życie tak szybko przemija.


Kobieta idzie przodem (2017, reż. Susanna White)
Postanowiłam się zmienić. Staram się nie przejmować tym, co ludzie o mnie mówią. Dlatego wylądowałam zupełnie sama na środku pustkowia. W moim wieku to rodzaj głupoty. Strasznie trudno jest być dzielnym.

tłumaczenie: Agata
Zobacz poprzednie odcinki

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images