REZERWACJA - Spojrzenie na projekt (odc.3)

4/28/2015


Poznajcie kolejne istotne szczegóły tego wspaniałego projektu. Dzisiaj, między innymi o  trójce patronów artystycznych.




Marcin Krzyształowicz  ★  reżyser i scenarzysta filmowy
Twórca filmów fabularnych, dokumentalnych i seriali telewizyjnych. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wydziału Reżyserii PWSFTviT  w Łodzi. Za dokumentalne "Coś mi zabrano" otrzymał nagrodę dla najlepszego reżysera studenckiego festiwalu w Nowym Jorku. Jego fabularny debiut, "Eucalyptus", był pierwszym polskim westernem obscenicznym. Przez lata związany z serialowymi produkcjami. Filmami "Obława" i „Pani z przedszkola” powrócił do pełnometrażowego kina. Za ten pierwszy otrzymał Srebrne Lwy festiwalu w Gdyni i nominację do Paszportów Polityki.
Jan Kidawa-Błoński  ★  reżyser, scenarzysta, producent
Był członkiem Zespołu Filmowego „Silesia”, zespołów filmowych „Oko” i „Zodiak”. W 1991 został współwłaścicielem i prezesem zarządu Gambit Production Sp. z o.o.. Członek Komitetu Kinematografii. Był prezesem Stowarzyszenia Filmowców Polskich, zasiadał w zarządzie Stowarzyszenia Niezależnych Producentów Filmowych i Telewizyjnych. Już za swój debiutancki film "Trzy stopy nad ziemią" otrzymał gro nagród filmowych. Za swój film "Różyczka" zdobył Złote Lwy na 35. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. W 2014 został odznaczony srebrnym medalem Zasłużony Kulturze „Gloria Artis”. Jest m.in. reżyserem i scenarzystą filmu "Skazany na bluesa" (2005).
Elizabeth Schub  ★  producentka, scenarzystka
Urodzona i wychowana w Nowym Jorku, jest uznaną producentką filmów dokumentalnych  i fabularnych. Jest również wykładowcą. Jej dokument, "Cuba 15", którego premiera miała miejsce podczas Sundance Film Festival był wielokrotnie nagradzany w kategorii Najlepszy Film Krótkometrażowy na kilkunastu międzynarodowych festiwalach filmowych (m.in. Panorama na Berlinale, Aspen Shortfest, Międzynarodowy Festiwal Filmowy Hamptons, Wybitne Osiągnięcie Dokumentalne w National Emmy Award). Jej filmy były wyświetlane m.in. w hiszpańskiej i francuskiej telewizji na kanałach sieci Canal+, a w Anglii na Channel 4.


Teatr odgrywa w REZERWACJI niezwykle ważną rolę. Staje się niejako kolejnym bohaterem przedstawionej narracji, żyje własnym rytmem i rządzi się odmiennymi prawami. Widać to w kontraście pomiędzy teatrem a światem zewnętrznym. Ulice, którymi przejeżdża Antek są pełne zgiełku i chaosu. Kiedy akcja przenosi się do wnętrza budynku, chłopak styka się z jasno wyznaczonymi regułami czy panującą w teatrze hierarchią. Film z ciepłą ironią przedstawia skostniałą biurokrację, kompletnie niepasującą do „artystycznej” roli tego miejsca. Tak często eksploatowany motyw stawia przed nami prawdziwe wyzwanie realizatorskie i interpretacyjne.

 Ogromnym sukcesem jest możliwość organizacji naszej produkcji we wnętrzu gmachu Teatru im. Juliusza Słowackiego zaprojektowanego przez Jana Zawiejskiego. To jeden z najcenniejszych zabytków architektury teatralnej w Europie. Jego wnętrze zdobią freski wiedeńskiego artysty Antona Tucha, które znajdą się w obiektywie naszej kamery.


Kraków nie bez przyczyny został wybrany na miejsce akcji filmu. Jednym z powodów były względy estetyczne, innym zaś idealne dopasowanie docelowej lokacji, jaką jest Teatr im. Juliusza Słowackiego, do wizji scenariusza. Jednocześnie znajomość miasta oraz tutejsza sieć kontaktów branżowych jest gwarantem sukcesu i znacznie ułatwi nam pracę. Jesteśmy aktywni w działaniach obejmujących patronaty i opiekę artystyczną krakowskich instytucji i mediów.




Projekty kostiumów autorstwa Emilii Czartoryskiej

Projekty postaci do storyboardu autorstwa Magdy Walczak


zobacz więcej
zobacz więcej
zobacz więcej

Zobacz również
Odcinek 1
Odcinek 2

You Might Also Like

0 komentarze