Sobota z cytatami (odc.156)

grudnia 31, 2016


Zapraszam na ostatni w tym roku odcinek sobotniego cyklu.
Dzisiaj m.in. cytat z piątej części „Gwiezdne wojny”, kultowego dramatu „Obywaten Kane” oraz tegorocznego filmu w reżyserii Denzela Washingtona „Fences


Obywatel Kane (1941, reż. Orson Welles)
Ja pamiętam wszystko. To moje przekleństwo, młody człowieku. To największe przekleństwo, jakie kiedykolwiek zostało dane rodzajowi ludzkiemu: pamięć.

Dama z Szanghaju (1947, reż. Orson Welles)
Myślisz, że świat chyli się ku upadkowi? Świat miał swój początek, więc zgaduję, że będzie miał jakiś koniec.

Deszczowa piosenka (1952, reż. Gene Kelly, Stanley Donen)
Niscy ludzie mają podłużne twarze, a wysocy ludzie mają krótkie twarze. Wielcy ludzie mają nieznaczne poczucie humoru, a mali ludzie w ogóle poczucia humoru nie mają.

Bosonoga Contessa (1954, reż. Joseph L. Mankiewicz)
Życie, zarówno teraz, jak i wtedy, zachowuje się jakby widziało zbyt wiele słabych filmów, gdy wszystko zbyt doskonale do siebie pasuje - początek, środek, koniec - od zanikania do wyblaknięcia.

Gwiezdne wojny: część V – Imperium kontratakuje (1980, reż. Irvin Kershner)
Lubisz mnie, bo jestem łajdakiem. W twoim życiu jest zbyt mało łajdaków.
Gandhi (1982, reż. Richard Attenborough)
Jedyne diabły tego świata to te telepiące się w naszych sercach i to właśnie w nich powinny odbywać się nasze zmagania.

Pierwszy krok w kosmos (1983, reż. Philip Kaufman)
Jesteśmy umiejscowieni tu, z pewnymi talentami i umiejętnościami, i to w gestii każdego z nas pozostaje, aby wykorzystać owe talenty i umiejętności najlepiej jak się da.

Amadeusz (1984, reż. Miloš Forman)
Proszę mi wybaczyć, Wasza Wysokość. Jestem człek gminny! Ale mogę zapewnić, że moja muzyka - nie.

Fences (2016, reż. Denzel Washington)
Niektórzy ludzie wznoszą mury, aby trzymać innych z dala, są też tacy, co wznoszą mury, aby zatrzymać ludzi przy sobie.

Nocne życie (2016, reż. Ben Affleck)
Być może prawdą jest, że wszyscy znajdujemy się w życiach, których się nie spodziewaliśmy. Lecz czego się nauczyłem to to, że potężni ludzie nie muszą być okrutny. Mam jedno zagwarantowane życie, miałem zamiar je przeżyć. Miałem plan.

tłumaczenie: Agata

Zobacz poprzednie odcinki

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images