Sobota z cytatami (odc.165)

marca 04, 2017

Zapraszam na kolejną odsłonę sobotnich cytatów.
Dzisiaj m.in. cytat z dzieła nagrodzonego Złotą Palmą w reżyserii Kena Loacha „Ja, Daniel Blake”, kultowego dramatu „Zapach kobiety” na podstawie powieści Giovanniego Arpino oraz serialu amerykańskiego „Tacy jesteśmy”


Zapach kobiety (1992, reż. Martin Brest)
Stawałem, na wielu rozdrożach życia. Zawsze wiedziałem, która droga jest słuszna. Bez wyjątków. Wiedziałem, ale nigdy jej nie wybrałem. A wiecie dlaczego?? Bo była dla mnie za cholernie trudna.

Pulp Fiction (1994, reż. Quentin Tarantino)
To niefortunne, że rzadko coś ujmującego dla dotyku jest równie ujmujące dla oka.

Incepcja (2010, reż. Christopher Nolan)
Pojedynczy zamysł ludzkiego umysłu może zbudować miasta. Pomysł potrafi zmieniać świat i zdefiniować wszelkie normy.

Panaceum (2013, reż. Steven Soderbergh)
Wyczytałem gdzieś, że istnieje różnica między łzami radości i łzami wściekłości. Czy to prawda? To różnica chemiczna, ale nie można jej dostrzec, bo wszystkie one wyglądają jak łzy.

Ja, Daniel Blake (2016, reż. Ken Loach)Kiedy straci się szacunek do siebie, to już koniec.

The Founder (2016, reż. John Lee Hancock)
Nie ma nic bardziej powszechnego niż nieudolny człowiek z talentem.

Ukryte działania (2016, reż. Theodore Melfi)
Więc tak, w NASA pozwalają kobietom, robić pewne rzeczy, panie Johnson. I nie dlatego, że noszą spódnice, tylko dlatego, że nosimy okulary.

Młody papież (2016-)
Przeszłość to ogromne miejsce, z wszelkiego rodzaju rzeczami w środku. Nie tak jak teraźniejszość. Teraźniejszość jest zaledwie wąskim przejściem, z miejscem jedynie dla jednej pary oczu. Mojej.

Tacy jesteśmy (2016-)
Najseksowniejszą rzeczą w człowieku jest jego poczucie humoru.

Siedem minut po północy (2016, reż. Juan Antonio Bayona)
Wierzysz w pocieszające kłamstwa, znając bolesne prawdy, które sprawiają, że te kłamstwa stają się konieczne. Więc na końcu, nie ma znaczenia, co myślisz. Ważne jest tylko to, co robisz.

tłumaczenie: Agata

Zobacz poprzednie odcinki


You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images