Sobota z cytatami (odc.199)

listopada 06, 2017


Zapraszam na spóźniony sobotni odcinek cytatów.
Dzisiaj m.in. cytat z francuskiego obrazu „Pogarda”, w którym zagrała zjawiskowa Brigitte Bardot, najnowszej odsłony „Gwiezdnych Wojen” oraz słynnego serialu Netflixa „House of Cards


Pożegnalny walc (1940, reż. Mervyn LeRoy)
Życie cię ekscytuje albo nie. Wiesz, ja nigdy nie jestem w stanie doczekać się przyszłości.

Śniadanie u Tiffany’ego (1961, reż. Blake Edwards)
Lepiej jest patrzeć w niebo niż tu żyć. Jakie to puste miejsce; jakie nieokreślone. Po protu kraj, w którym hula wiatr i znikają rzeczy.

Pogarda (1963, reż. Jean-Luc Godard)
Człowiek może się buntować przeciwko rzeczom, które są złe, fałszywe. Musimy się buntować, gdy jesteśmy uwięzieni przez okoliczności, konwenanse.

Szalony Piotruś (1965, reż. Jean-Luc Godard)
Oto co mnie smuci: życie jest tak odmienne od książek. Chciałbym, aby było takie samo: jasne, logiczne, zorganizowane.

Oldboy (2003, reż. Park Chan-wook)
Twój największy błąd nie polegał na nieznalezieniu odpowiedzi. Nie możesz znaleźć właściwej odpowiedzi, jeśli zadajesz niewłaściwe pytanie.

Powrót do Garden State (2004, reż. Zach Braff)
Jeśli nie potrafisz się z siebie śmiać, życie będzie wydawać ci się dłuższe niż byś chciał.

House of Cards (2013-)
Często odkrywałem, że krwawiące serca odczuwają zadziwiający strach przed własną krwią.

Jackie (2016, reż. Pablo Larrain)
Boga nie interesują historyjki. Jego interesuje prawda.

Stranger Things (2016-)
Jestem w podróży ciekawości i potrzebuję wioseł, aby podróżować. Te książki, te książki to moje wiosła.

Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi (2017, reż. Rian Johnson)
Pozwól przeszłości obumrzeć. Zabij ją, jeśli musisz. To jedyna droga, aby stać się tym, kim pisane było ci się stać.

tłumaczenie: Agata
Zobacz poprzednie odcinki


You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images