Sobota z cytatami (odc.218)

marca 31, 2018

Nadeszła sobota więc przed Wami kolejna porcja cytatów,
Dzisiaj m.in. cytat ze słynnego włoskiego dzieła Giuseppe Tornatore „Cinema Paradiso”, dramatu „Gra o wszystko”, w którym główną rolę zagrała Jessica Chastain oraz dokumentu o Nicku Cavie „20 000 dni na Ziemi”

Hiroszima, moja miłość (1959, reż. Alain Resnais)
Jak wtedy, gdy się zakochasz, jest takie złudzenie, że nigdy nie będziesz w stanie zapomnieć, tak jak ja miałem złudzenie, widząc Hiroszimę, że nigdy nie zapomnę. Tak jak wtedy, gdy się zakochasz.

Ojciec chrzestny (1972, reż. Francis Ford Coppola)
Fredo, jesteś moim starszym bratem i cię kocham, ale nigdy więcej nie występuj przeciwko rodzinie. Nigdy.

Poza prawem (1986, reż. Jim Jarmusch)
Moja mama zwykła mówić, że Ameryka jest olbrzymim tyglem. Podgrzewasz go, a wszystkie szumowiny wznoszą się na szczyt.

Cinema Paradiso (1988, reż. Giuseppe Tornatore)
Z płomieni miłości powstają popioły. Nawet największa miłość w końcu się wypala.

Przerwana lekcja muzyki (1999, reż. James Mangold)
Właściwie to tylko cząstkę siebie chciałam zabić: część, która chciała się zabić, która wciągnęła mnie w gadkę o samobójstwie i przekształciła każde okno, każdy przybór kuchenny i każdą stację metra w miejsce prób dla tragedii.

25. godzina (2002, reż. Spike Lee)
Szampan dla moich prawdziwych przyjaciół, a prawdziwy ból dla przyjaciół pozornych.

20 000 dni na Ziemi (2014, reż. Jane Pollard, Iain Forsyth)
Wcielić w życie zły pomysł jest lepsze niż nie robić nic, ponieważ wartości pomysłu nie można ocenić przed jego realizacją.

Nienawistna ósemka (2015, reż. Quentin Tarantino)
Czekanie na okazję i ustalenie, że właśnie się nadarza, nie jest wcale proste.

Gra o wszystko (2017, reż. Aaron Sorkin)
W miejscu, w którym byłam, było ciemno i bez przyjaciół. Czułam się tak, jakbym była w dziurze tak głęboko, że mogłam przejść przez szczelinę. To nie było depresyjne, to było bardziej gwałtowne.

Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi (2017)
Nadzieja jest jak słońce, jeśli tylko uwierzysz w nią, gdy masz okazję ją ujrzeć. Nigdy nie uczynisz tego nocą.


tłumaczenie: Agata
Zobacz poprzednie odcinki


You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images