Sobota z cytatami (odc.241)

września 08, 2018

Zapraszam na świeżą porcję sobotnich cytatów.
Dzisiaj m.in. cytat z najnowszego dzieła Damiena Chazelle „Pierwszy człowiek”, kultowego filmu, w którym zagrał Tom Cruise wraz z Nicole Kidman „Oczy szeroko zamknięte” oraz azjatyckiego melodramatu „Spragnieni miłości”

Szalony Piotruś (1965, reż. Jean-Luc Godard)
Uczucia tak szalone i tak silne. Uczucia, o których nie wcześniej nie myśleliśmy, że są możliwe. Nigdy nie obiecuj mi, że będziesz mnie kochał całe swoje życie. Znając ciebie i mnie, nie róbmy sobie takich obietnic. Trzymajmy się wersji, że ta nasza miłość będzie krótka i wspaniała.

Jesienna sonata (1978, reż. Ingmar Bergman)
Czasem, kiedy tak leżę w nocy i nie śpię zastanawiam się czy ja w ogóle żyłam. I zastanawiam się też, czy wszyscy ludzie przechodzą przez coś podobnego? Czy też może jedni mają większy talent do życia niż inni. A może niektórzy w ogóle nie żyją tylko po prostu egzystują?

Czas apokalipsy (1979, reż. Francis Ford Coppola)
Każdy dostaje to czego chce. Chciałem echać na misję i, za jakie grzechy, dostałem przydział. Zaserwowali mi ją jak śniadanie do łóżka. Sam chciałem jechać, a kiedy było po wszystkim, nie miałem ochoty na więcej.

Oczy szeroko zamknięte (1999, reż. Stanley Kubrick)
A równocześnie, jeśli możesz to zrozumieć, byłaś mi bliższa niż kiedykolwiek wcześniej, a ja pogłaskałem twoje czoło i ucałowałem włosy, i w tamtym. Momencie moja miłość do ciebie była jednocześnie czuła i pełna smutku.

Spragnieni miłości (2000, reż. Wong Kar-Wai)
W dawnych czasach, jeśli ludzie mieli tajemnicę, którą nie chcieli się dzielić, wiesz co robili? Nie mam pojęcia. Wchodzili na górę, znajdowali drzewo.. wycinali w nim dziurę i szeptali tajemnicę do dziury. Potem przykrywali ją błotem. I zostawiali tam tajemnicę na zawsze.

Samotny mężczyzna (2009, reż. Tom Ford)
Teraźniejszość wcale nie jest teraz prosta. Teraźniejszość to zimny monit: jeden cały dzień później, jeden rok później niż w ubiegłym roku. Każde dziś jest oznakowane tą datą, czyniąc każdą minioną teraźniejszość nieaktualną, aż domomentu - późniejszego wśród wcześniejszych - być może - nie, nie być może - całkiem na pewno: gdy ona nadejdzie.

Wyspa tajemnic (2010, reż. Martin Scorsese)Czy uwierzysz teraz wariatowi? To jest w tym najpiękniejsze, czyż nie? Wariaci to najlepsi podwładni. Oni mówią, nikt nie słucha.

Wielkie piękno (2013, reż. Paolo Sorrentino)
Co złego jest w nostalgii? To jedyne zatracenie dla tych, którzy nie ufają przyszłości.

Pierwszy człowiek (2018, reż. Damien Chazelle)
Jesteś ty, na dole, patrzysz w górę i nie myślisz o tym zbyt wiele, ale wyprawy kosmiczne zmienia twoje postrzeganie. Pozwala nam ujrzeć to, co powinniśmy byli dostrzec dawno, dawno temu.

At Eternity's Gate (2018, reż. Julian Schnabel)
Bardzo chciałem podzielić się tym, co ujrzałem. Teraz po prostu myślę o moim związku z wiecznością.

tłumaczenie: Agata
Zobacz poprzednie odcinki

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images