Sobota z cytatami (odc.246)

października 13, 2018

Nadeszła sobota więc czas na kolejną odsłonę cyklu.
Dzisiaj m.in. cytat z dzieła Davida Lowery'go „A Ghost Story”, metafizycznego dramatu w reżyserii Krzysztofa Kieślowskiegp „Podwójne życie Weroniki” oraz filmu z główną rolą Roberta Pattinsona „Good Time”

Konformista (1970, reż. Bernardo Bertolucci)
Normalny człowiek? Dla mnie normalnym człowiekiem jest ten, kto odwraca głowę, by zobaczyć piękne kobiety. Nie chodzi tylko o to, by po prostu obrócić głowę. Istnieje pięć lub sześć powodów. I cieszy się, że znajduje ludzi, którzy są jak oni, równi jemu.

Podwójne życie Weroniki (1991, reż. Krzysztof Kieślowski)
Przez całe życie czułam, że byłam w dwóch miejscach jednocześnie.

Niebezpieczny umysł (2002, reż. George Clooney)
Gdy jesteś młody, twój potencjał jest nieograniczony. Potem możesz dojść do takiego wieku, w którym to czego mogłeś dokonać wskazuje kim byłeś. To jest zły czas.

Miejska kuchnia (2003, reż. Tassos Boulmetis)
Geografia jest magiczna, a najlepiej się jej uczyć w pobliżu latarni morskiej. Koło latarni kompas kręci się jak szalony, a powietrze magnetyzuje zarówno umysł, jak i wzrok.

Jagodowa miłość (2007, reż. Wong Kar-Wai)
Ostatnimi czasy uczyłam się jak nie ufać ludziom i cieszę się, że mi się to nie udało. Czasem polegamy na innych tak jak na lustrze, aby się zdefiniować i przekonać się kim jesteśmy, a z każdym odbiciem w lustrze coraz bardziej staję się sobą.

Debiutanci (2010, reż. Mike Mills)
W czasie, gdy jesteś Prawdziwy większość twoich włosów przestanie być kochana, twoje oczy odpadną, a ty poczujesz rozluźnienie w członkach. Ale te kwestie wcale się nie liczą, bo jesteś Prawdziwy. Nie możesz być brzydki, chyba że dla ludzi, którzy tego nie rozumieją.

Incepcja (2010, reż. Christopher Nolan)
Wiem, że byłeś rozczarowany.|Nie umiałem być tobą. Nie. Byłem rozczarowany,|że próbowałeś być taki, jak ja.

Grand Budapest Hotel (2014, reż. Wes Anderson)
Nie ma sensu w życiu nic robić, bo ono kończy się w mgnieniu oka... A kolejna rzecz, która cię spotka ma stężenie pośmiertne.

A Ghost Story (2017, reż. David Lowery)
Budujemy swoją spuściznę kawałek po kawałku, i może cały świat cię zapamięta, a może tylko kilkoro ludzi, ale robisz wszystko, aby mieć pewność, że coś z ciebie zostanie, gdy odejdziesz.

Good Time (2017, reż. Benny Safdie, Joshua Safdie)
Niepokręcone i niewygodne, oto, w czym tkwię, aby wieść czyste życie. Spójrz przed siebie w czyste niebo, nie zamierzam się tam wybierać, ale to ładne marzenie. Ładne marzenie.

tłumaczenie: Agata
Zobacz poprzednie odcinki

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images