Sobota z cytatami (odc.124)

maja 07, 2016


Zapraszam na kolejną odsłonę sobotnich cytatów.
Dzisiaj m.in. cytat z dramatu „Pokój” na podstawie powieści Emmy Donoghue, tegorocznej animacji studia DreamWorks Pictures „Kung Fu Panda 3” oraz komedii kryminalnej „Strzały na Broadwayu” w reżyserii Woody'ego Allena.

Persona (1966, reż. Ingmar Bergman)
Ważny jest wysiłek, a nie to, co możemy osiągnąć.

Nieznośna lekkość bytu (1988, reż. Philip Kaufman)
Nie jest możliwe, aby wiedzieć czego się chce, bo żyje się tylko raz i nie można obecnego życia ani porównać do naszych poprzednich wcieleń, ani udoskonalić w przyszłym życiu.

Co gryzie Gilberta Grape’a (1993, reż. Lasse Hallström)
Kocham niebo. Jest takie bezkresne. Jest wielkie. Jest bardzo wielkie. Wielkie nawet tego nie oddaje, prawda? Słowo wielkie jest takie małe.

Wiek niewinności (1993, reż. Martin Scorsese)
Nie mogę budować mojego szczęścia na niegodziwości wyrządzonej komuś innemu.

Strzały na Broadwayu (1994, reż. Woody Allen)
Powiem ci coś, dzieciaku. Prawdziwy świat jest tam. I jest to dużo bardziej nieprzyjemne miejsca niż ci się wydaje.

Ronin (1998, reż. John Frankenheimer)
Albo jesteś częścią problemu, albo jesteś częścią rozwiązania, albo jesteś po prostu częścią krajobrazu.

Lektor (2008, reż. Stephen Daldry)
Ja się nie boję. Ja nie boję się niczego. Im bardziej cierpię, tym bardziej kocham. Niebezpieczeństwo tylko zwiększy moją miłość. Wyostrzy ją, doda jej pikanterii. Będę jedynym aniołem, którego ci trzeba. Pozostawisz po sobie życie piękniejsze niż to, jakim było na początku. Niebo zabierze cię, a ty spojrzysz na siebie i powiesz: tylko jedna rzecz może sprawić aby dusza była spełniona, i jest to miłość.

Pokój (2015, reż. Lenny Abrahamson)
Dawno, dawno temu, zanim pojawiłem się ja, płakałaś i płakałaś i oglądałaś telewizję przez cały dzień, aż byłaś niczym zombie. Ale potem zajrzałem z nieba przez świetlik do pokoju, i kopałem cię od wewnątrz: bum-bum. A potem wystrzeliłem ci na dywanie, z szeroko otwartymi oczami, a ty przecięłaś pępowinę i powiedziałaś "cześć Jack".

Mały Książę (2015, reż. Mark Osborne)
Oto mój sekret. To bardzo proste. Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu.

Kung Fu Panda 3 (2016, reż. Jennifer Yuh Nelson, Alessandro Carloni)
Jeśli robisz tylko to, co już potrafisz, to nigdy nie będziesz kimś lepszym niż tym, kim jesteś  teraz.

Zobacz poprzednie odcinki

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images