Sobota z cytatami (odc.126)

maja 21, 2016


Jak zwykle w sobotę zapraszam na kolejny odcinek cytatów.
Dzisiaj m.in. cytat z kultowego melodramatu „Absolwent” filmu w reżyserii Woody’ego Allena „Annie Hall” oraz dramatu „Miasto Boga” zrealizowanego na podstawie powieści Paulo Linsa.


Absolwent (1967, reż. Mike Nichols)
Miałem to uczucie, odkąd ukończyłem szkołę. Taki rodzaj przymusu, jakbym musiał być niegrzeczna cały czas... To tak, jakbym grał w jakąś grę, ale jej reguły nie miały dla mnie sensu. One są tworzone przez wszystkich złych ludzi. To znaczy, nikt ich nie wymyśla. Wydaje się, że one tworzą się same.

Annie Hall (1977, reż. Woody Allen)
Czuję, że życie dzieli się na to co okropne i to co nieszczęśliwe. To dwie kategorie. To co straszne jest jak, bo ja wiem, skrzynki zaciskowe, wiesz, albo jak osoby niewidome, kalekie. Nie wiem jak oni przechodzą przez życie. To dla mnie niesamowite. A to co nieszczęśliwe, to wszystko pozostałe. Więc powinieneś być wdzięczny za to, że jesteś nieszczęśliwy.czy za to, że jesteś nieszczęśliwy.

Barton Fink (1991, reż. Ethan CoenJoel Coen)
Każdy ma jakąś historię. Nadzieje i marzenia zwykłych ludzi są równie szlachetne jak jakiegoś króla. Dożywocie.

Buntownik z wyboru (1997, reż. Gus Van Sant)
Nigdy nie stworzysz tego rodzaju związku, w świecie, w którym boisz się zrobić pierwszy krok, bo wszystko co widzisz, to trudności, które napotkasz 10 mil jazdy dalej tą drogą.

American Beauty (1999, reż. Sam Mendes)
Mówi się, że na sekundę zanim umrzesz, całe życie przelatuje Ci przed oczami. Po pierwsze, ta sekunda wcale nie jest sekundą; rozciąga się ku nieskończoności, jak ocean czas

Memento (2000, reż. Christopher Nolan)
Czasami czuję, że walczę o życie, którym potem nie mam czasu pożyć. Chciałbym, aby to wszystko coś znaczyło.
Muszę wierzyć w świat poza moim własnym umysłem. Muszę wierzyć w to, że moje działania nadal mają sens, nawet jeśli nie potrafię ich zapamiętać. Muszę wierzyć w to, że gdy moje oczy są zamknięte, świat istnieje nadal. Czy wierzę, że świat istnieje nadal? Czy on nadal tam jest? ...Tak. Wszyscy potrzebujemy lustra aby przypomnieć sobie, kim jesteśmy. Nie jestem inny.

Miasto Bog (2002, reż. Fernando Meirelles, Kátia Lund)
Mówienie ci o miłości na pewno jest skomplikowane. To nie jest miłość tylko szwindel.

Harry Potter i więzień Azkabanu (2004, reż. Alfonso Cuarón)
Szczęście można znaleźć nawet w najmroczniejszych czasach, jeśli tylko się pamięta, aby włączyć światło.

Marley i Ja (2008, reż. David Frankel)
Psa nie obchodzi czy jesteś bogaty, czy biedny, błyskotliwy czy tępy, mądry czy głupi. Oddaj mu swoje serce, a on odda ci swoje. Oddaj mu swoje serce, a on odda ci swoje. O ilu osobach możesz powiedzieć to samo?

Witaj w klubie (2013, reż. Jean-Marc Vallée)
Czasami czuję, że walczę o życie, którym potem nie mam czasu pożyć. Chciałbym, aby to wszystko coś znaczyło.

Zobacz poprzednie odcinki

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images