20 Błyskawicznych pytań do gościa Spojrzenia: Daria Wojdat (Kino to jest sztuka)

czerwca 28, 2016


Ostatnio miałem problem ze znalezieniem kolejnego gościa wiec cykl troszkę stanął w miejscu, ale ostatecznie udało się i mogę Was zaprosić na kolejną odsłonę.

Dzisiejszym gościem jest Daria Wojdat autorka bloga „Kino to jest sztuka". Weźcie najlepiej coś chłodnego do picia i przystąpcie do czytania.
1. Od jakiego czasu prowadzisz swój blog?
Bloga filmowego zaczęłam pisać w 2013 roku, początkowo na blogspocie, później przeniosłam swoje teksty na platformę Wordpress pod nazwą: kinotojestsztuka.wordpress.com.
2. Co najbardziej podoba Ci się w prowadzeniu bloga?
Najbardziej w prowadzeniu bloga podoba mi się to, że mogę wyrazić swoje zdanie na dany temat. Sprawa oczywista to fakt, że jestem niezależna, jeśli chodzi o pisanie tekstów. Publikuję to, co w danym czasie mnie interesuje i mam wielką frajdę z tego, że są osoby, którym się to podoba. To mnie motywuje do działania. Dziękuję moim czytelnikom za poświęcony mi czas.
3. Wiążesz z blogiem jakieś plany na przyszłość? Jeśli tak, to jakie?
Czas pokaże. Nic nie planuję, bo plany lubią się psuć. Przede wszystkim chcę się rozwijać w kwestii kreatywnego pisania, marketingu internetowego.
4. Jak zaczęła się twoja przygodą z kinem?
Po prostu od dziecka lubiłam kino, z czasem oglądałam coraz więcej filmów, aż wpadłam na pomysł założenia bloga filmowego. Prowadzę go do dziś i wcale nie żałuję tej decyzji. Wręcz przeciwnie, cieszę się, że zdobyłam się na odwagę, by zacząć pisać o kinie. Dzięki temu się doskonalę w wielu dziedzinach, a to jak najbardziej plus.
5. Na co zwracasz uwagę, oglądając film? Na grę aktorów, muzykę czy inne elementy? Wymień je. Wyjaśnij, dlaczego- według Ciebie- są one istotne.
Oglądając film zwracam uwagę na całość danej produkcji. Na muzykę, bohaterów, scenografię, dialogi, charakteryzację itd.
6. Co jest dla ciebie wyznacznikiem dobrej gry aktorskiej?
Aktor przede wszystkim musi być charyzmatyczny, a tę charyzmę muszę widzieć na ekranie. Nie może się sztucznie zachowywać w filmie, bo to psuje całą produkcję. Cenię to, gdy aktorzy grają w różnych, bardzo różnych gatunkach filmowych i nie boją się nowych wyzwań.
7. Jak często oglądasz filmy oraz w jakiej ilości?
Paradoksalnie, gdy zaczęłam prowadzić bloga filmowego, oglądam filmy coraz rzadziej. Często mam problem z wyborem filmu, który mnie zainteresuje, bo po kilku nieudanych seansach ochota na jakikolwiek film spada.
8. Jakie gatunki filmowe najbardziej lubisz oglądać?
Moje ulubione gatunki filmowe to komedia, dramat, krótkometrażowe produkcje, surrealizm.
9. Jakie filmy zrobiły na tobie największe wrażenie?
Przykłady moich ulubionych filmów: „Piraci z Karaibów”, „Nietykalni”, „The Song of Lunch”, „Śniegowe ciastko”, „Moje córki krowy”, „Nie jesteś sobą”, „Kawa i papierosy”, „Dzikość serca”, „Gran Torino”, „Milczenie owiec”, „Ptaki”, „Psychoza”, „Buntownik bez powodu”, „Za wszelką cenę”, „Mulholland Drive”, „Prosta historia”, „Samotny mężczyzna".
10. Ulubieni reżyserzy filmowi?
Mój idol, wspaniały, utalentowany, charyzmatyczny, czyli David Lynch. Uwielbiam także Alfreda Hitchcocka, Francisa Forda Coppolę, Tima Burtona, Clinta Eastwooda, Jima Jarmuscha, Pedro Almodovara, Krzysztofa Kieślowskiego, Agnieszkę Holland, Małgorzatę Szumowską.
11. Jakich aktorów i jakie aktorki lubisz i cenisz najbardziej?
Najbardziej cenię sobie swojego największego idola, Johnnego Deppa. Uwielbiam Christophera Walkena, Anthony'ego Hopkinsa, Jamesa Deana, Alana Rickmana, Clinta Eastwooda, Kocham Merl Streep, któż jej nie kocha? *pytanie retoryczne. Dalej z aktorek uwielbiam Emmę Thompson, Kate Winslet, Sandrę Bullock, Marilyn Monroe, Morganę O'Reilly, Hilary Swank, Emilię Clarke. Z polskich: Artura Barcisia, Janusza Gajosa, Agatę Kuleszę, Kamillę Baar i ... mogłabym tak wymieniać i wymieniać, ale to tylko przykłady aktorów, których cenię. A jest ich znacznie, znacznie więcej.
12. Wolisz oglądać film w kinie czy w domu?
Oczywiście wolę oglądać film w kinie to niepowtarzalny klimat, którego nie uda się odtworzyć w domu.
13. Czego najbardziej brakuje Ci w obecnych czasach kinematografii?
Więcej nowych twarzy, nie bójmy się obsadzać mało znanych aktorów w ambitnych rolach.
14. Jakie są Twoje zainteresowania oprócz kina?
Kocham robić zdjęcia, to moja wielka pasja. Jestem uzależniona od słuchania muzyki, słucham jej na okrągło od ballad, muzyki klasycznej, po pop, dance, edm, elektronikę, klubową, trance. Interesuję się także mediami społecznościowymi, lubię obserwować relacje międzyludzkie i wyciągać z nich wnioski, które później i tak nie przydadzą mi się w życiu.
15. Kino, z którego kraju cenisz/podoba ci się najbardziej?
Nie mam tak sprecyzowanego gustu, film może być z dowolnego kraju na świecie, byle byłby dobry.
16. Jakie seriale obecnie oglądasz? Które możesz polecić?
Obecnie oglądam seriale: „Twin Peaks”, „Orange Is the New Black”, „Hot. in Cleveland”, „2 Broke Girls”
17. Bohater z filmu/serialu, z którym się utożsamiasz?
Nie mam takiego bohatera, czy wychodzi na to, że powinnam więcej oglądać dobrego kina?
18. Cytat z filmu, który zapadł najbardziej Ci w pamięci?
Jest wiele takich cytatów, na swoim blogu mam taki cykl, w którym pokazuję czytelnikom cytaty warte uwagi, kilka przykładów: „Przestałem marzyć. A gdy człowiek przestaje marzyć – umiera” -Skazany na bluesa. „Chcesz zobaczyć cud ? Bądź cudem” - Bruce Wszechmogący. „ Nigdy nie jest za późno, by zostać kimś wyjątkowym” - Motywacja. „ Póki żyjesz, masz szansę. Póki próbujesz, masz nowe możliwości” - Motywacja. „Niektóre anioły przebierają się za ludzi, aby mówić im prawdę, uważaj, żeby nie złożyły skrzydeł” - W pogoni za nieszczęściem.
19. Jakie blogi filmowe najczęściej czytasz?
Szczerze nie czytam innych blogów filmowych oprócz swojego. *śmiech
20. Jaki możesz polecić film, który ostatnio oglądałeś?
Ostatnio oglądałam filmy: „Moje córki krowy” - świetny polski film oraz „Proszę nie pukać” w roli głównej Marilyn Monroe. Z czystym sumieniem polecam czytelnikom. Miłego seansu!. Pozdrawiam.

Kino jest sztuka: blog | fanpage

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images