Sobota z cytatami (odc.166)

marca 11, 2017

Nadeszła kolejna sobota więc jak zwykle zapraszam na kolejną odsłonę cyklu.
Dzisiaj m.in. cytat ze słynnego włoskiego dzieła Federico Felliniego „Słodkie życie”, biografii „Człowiek słoń” z główną rolą Johna Hurta oraz polskiego dramatu psychologicznego „Pociąg”

Filadelfijska opowieść (1940, reż. George Cukor)
Nie będziesz istotą ludzką pierwszej klasy, czy też kobieta pierwszej klasy, dopóki nie nauczysz się mieć wzgląd na ludzką słabość.

Bulwar Zachodzącego Słońca (1950, reż. Billy Wilder)
Był czas, kiedy ten biznes miał we władaniu oczy całego świata. Ale to im było za mało. O, nie! Musieli mieć także uszy całego świata. Więc otworzyli te wielkie ust i zaczęli mówić, mówić, mówić.

Słomiany wdowiec (1955, reż. Billy Wilder)
Pomyśl, że posiadanie wyobraźni jest po prostu eleganckie. Ja nie mam wcale wyobraźni. Mam mnóstwo innych rzeczy, ale nie mam wyobraźni.

Pociąg (1959, reż. Jerzy Kawalerowicz)
Mojego uczucia potrzebował, tylko żeby przeglądać się w nim jak w lustrze, żeby znaleźć potwierdzenie samego siebie, jakiegoś sensu. Nikt nie chce kochać, wszyscy chcą być kochani.

Słodkie życie (1960, reż. Federico Fellini)
Musimy żyć ponad namiętnościami, sentymentami... jak wielkie dzieła sztuki. W cudownej harmonii powinniśmy kochać się nawzajem. Poza czasem oderwani.

Bilardzista (1961, reż. Robert Rossen)
Wiesz, wszystko może być wielkie, wszystko. Układanie cegieł może być wielkie, jeśli ktoś wie jak to robić. Jeśli wie, co robi i dlaczego, i jeśli potrafi to zrobić do końca.

Skłóceni z życiem (1961, reż. John Huston)
Kochanie, każdy kiedyś odchodzi. Umieranie jest tak naturalne, jak życie. Ktoś to boi się śmierci, boi się też życia.

Rękopis znaleziony w Saragossie (1964, reż. Wojciech Jerzy Has)
Biada temu, który przez główną zatwardziałość nie chcę wyznać win swoich.

Niebiańskie dni (1978, reż. Terrence Malick)
Nikt nie jest doskonały. Nigdy, nikt taki nie istniał. W każdym z nas jest pół diabła i pół anioła.

Człowiek słoń (1980, reż. David Lynch)
Moje życie jest pełne, bo wiem, że jestem kochany.


tłumaczenie: Agata

Zobacz poprzednie odcinki


You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images