Sobota z cytatami (odc.222)

kwietnia 28, 2018


Z poślizgiem czasu zapraszam na kolejny odcinek cyklu.
Dzisiaj m.in. cytat z dzieła Penny Marshall „Przebudzenia”, dramaru z główną rolą Jessici Chastain „Gra o wszystko” oraz dwóch seriali HBO „Detektyw, a także „Westworld”
Przebudzenia (1990, reż. Penny Marshall)
Ludzie zapomnieli na czym polega życie. Zapomnieli jak to jest żyć. Trzeba im przypomnieć. Trzeba im przypominać o tym co mają i co mogą stracić. To, co czuję, to jest radość życia, dar życia, wolność życia, tajemnica życia!

American Psycho (2000, reż. Mary Harron)
I chociaż potrafię ukryć moje złote spojrzenie, a ty możesz uścisnąć mi rękę i poczuć ciało, które cię chwyta, i choć możesz nawet wyczuć, że nasze style życia są prawdopodobnie porównywalne, mnie po prostu tam nie ma.

V jak Vendetta (2005, reż. James McTeigue)
I choć przywdziewam me nagie łajdactwo w stare dziwaczne łachy skradzione z Pisma Świętego i wydaję się być świętym, podczas gdy przez większość czasu udaję diabła.

Wstyd (2011, reż. Steve McQueen)
Gdybyś mógł wybrać życie w przyszłości lub przeszłości i mógł być czymkolwiek chcesz, czym byś był?

Wielkie piękno (2013, reż. Paolo Sorrentino)
Życie zawsze kończy się w ten sposób...śmiercią. Najpierw jednak było życie. Życie, ukryte w paplaninie bla, bla, bla. Wszystko dzieje się w paplaninie i hałasie. Milczenie jest uczuciem, podnieceniem i strachem. Te niewielkie, nieregularne przebłyski piękna. A później wielka bieda i nieszczęśliwy człowiek.

Detektyw (2014-)
Jesteśmy tym, co rodzi się z iluzji posiadania siebie, z przyrostu doznań zmysłowych i uczuć, zaprogramowani z wielką pewnością, że każdy z nas jest kimś, gdy tymczasem każdy z nas jest nikim.

Westworld (2016-)Pod powłoką tych wszystkich wcieleń, w których żyłam, wzrastało coś jeszcze. Wyewoluowałam w coś nowego. I mam ostatnią rolę do odegrania. Mnie.

Stranger Things (2016-)
Po prostu... ludzie tak naprawdę nie mówią tego, co rzeczywiście myślą. Ale, gdy uchwycisz właściwy moment, to wiele mówi.

Jestem najlepsza. Ja, Tonya (2017, reż. Craig Gillespie)
Przyznaję. Część mnie nadal myślała, że ona jest wschodem i zachodem słońca. Chciałem, aby spojrzała na mnie tak jak kiedyś. Chciałem po prostu tego doczekać.

Gra o wszystko (2017, reż. Aaron Sorkin)
Musisz patrzeć w górę, ok? Zawsze musisz spoglądać przed siebie. Jeśli spojrzysz w dół, to tam właśnie wylądujesz.

tłumaczenie: Agata
Zobacz poprzednie odcinki


You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images