Sobota z cytatami (odc.251)

listopada 17, 2018

Zapraszam na kolejną odsłonę sobotniego cyklu.
Dzisiaj m.in. cytat filmu, w którym główną rolę zagrał Zbigniew Cybulski „Popiół i diament”, dzieła Park Chan-Wooka „Oldboy” oraz dramatu biograficznego „W stronę morza”

Rashomon (1950, reż. Akira Kurosawa)
Wszyscy chcemy o czymś zapomnieć, więc opowiadamy historie. Tak jest łatwiej.

Sabrina (1954, reż. Billy Wilder)
Nauczyłam się jak żyć, jak być widoczną i jak ukryć się przed światem, a nie tylko przyglądać się z boku. I już nigdy więcej nie ucieknę przed życiem ani przed miłością.

Kotka na gorącym blaszanym dachu (1958, Richard Brooks)
Co to za zapach roznosi się w tym pokoju? Nie zauważyłeś go, Brick? Czy nie zauważyłeś w tym pokoju takiego mocnego, nieprzyjemnego smrodku zakłamania? Nie ma nic bardziej mocarnego niż zapach zakłamania. Możesz go wyczuć. Trąci śmiercią.

Popiół i diament (1958, reż. Andrzej Wajda)
Dlaczego zawsze nosisz takie ciemne okulary? Pamiątka nieodwzajemnionej miłości do ojczyzny. Nic to drobiazg, wiesz po prostu w czasie powstania za za długo spacerowałem po kanałach.

Pociąg (1959, reż. Jerzy Kawalerowicz)
Mojego uczucia potrzebował, tylko żeby przeglądać się w nim jak w lustrze, żeby znaleźć potwierdzenie samego siebie, jakiegoś sensu. Nikt nie chce kochać, wszyscy chcą być kochani.

Nagle, ostatniego lata (1959, reż. Joseph L. Mankiewicz)
Czy to właśnie jest miłość? Wykorzystywanie ludzi? I może tym właśnie jest nienawiść - niemożnością wykorzystywania ludzi.

Pluton (1986, reż. Oliver Stone)
Uwielbiam to miejsce nocą, gwiazdy. W nich nie ma nic dobrego ani złego. Po prostu są.

Łowca androidów (1982, reż. Ridley Scott)
Nie wiem, dlaczego ocalił moje życie. Może w tych ostatnich chwilach kochał życie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Nie tylko swoje życie - każde życie; moje życie. Wszystko, czego chciał to takie same odpowiedzi, jakich chciała reszta z nas. Skąd się wziąłem? Dokąd zmierzam? Jak wiele życia mi zostało? Wszystko, co mogłem zrobić to usiąść przy nim i patrzeć jak umiera.

Oldboy (2003, reż. Park Chan-wook)
Bądź ziarnami piasku lub kamyczkami, w wodzie toną tak samo.

W stronę morza (2004, reż. Alejandro Amenábar)
W stronę morza. I w nieważkości dna, gdzie spełniają się marzenia, dwa pragnienia spotykają się razem, aby ziścić swoje marzenia. Twoje spojrzenie i moje spojrzenie jak powracające echo, bez słów. Głębiej i głębiej ponad wszystkim, poprzez krew i kości. Ale zawsze się budzę i zawsze żałuję, że nie umarłem wraz ze swoimi ustami wplecionymi w twoje włosy.



tłumaczenie: Agata 
Zobacz poprzednie odcinki

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images