Sobota z cytatami (odc.252)

listopada 24, 2018

Zaparzam na kolejną odsłonę sobotniego cyklu.
Dzisiaj m.in. cytat z dzieła braci Coen „Ballada o Busterze Scruggsie”, aktorskiej wersji kultowej animacji Disneya „Król Lew”, polskiego dramatu kostiumowego „Rękopis znaleziony w Saragossie” oraz serialu HBO „Kroniki Times Square”

Wielki sen (1946, reż. Howard Hawks)
Zatem jesteś prywatnym detektywem? Nie wiedziałam, że tacy istnieją, poza takimi z książek, a jeśli już, to miałam ich za tłustych niskich gości węszących na hotelowych korytarzach. Ojej, jesteś w totalnej rozsypce, co nie? Ja też nie jestem za wysoki. Następnym razem przyjdę na szczudłach, w białym krawacie i z rakietą tenisową w ręku. Wątpię, czy nawet to pomoże.

Rękopis znaleziony w Saragossie (1964, reż. Wojciech Has)
Wszystkie te przygody zaczęły się bardzo prosto. Słuchacz myśli, że niedługo się skończą, ale jedna historia prowadzi do kolejnej, i do kolejnej.

Człowiek zwany ciszą (1968, reż. Sergio Corbucci)
Kiedyś mąż opowiedział mi o tym człowieku. On pomści nasze krzywdy. A łowcy nagród rzeczywiście drżą, gdy on nadchodzi. Mówią na niego "Cisza". Dlatego, że gdziekolwiek się pojawi, kroczy za nim śmiertelna cisza.

Zadzwoń do Saula (2015-)
Czasem musisz powiedzieć coś na głos, aby usłyszeć, jak bardzo szalenie to brzmi.

Kroniki Times Square (2017-)
Zawsze wiedziałem, że muszę się związać z dziewczyną mądrzejszą ode mnie. Inaczej bym się zanudził.

Bohemian Rhapsody (2018, reż. Bryan Singer)
Jesteśmy czwórką użytków, którzy do siebie nie pasują, gramy dla innych wyrzutków. Są wygnańcami, kręcącymi się na końcu sali. Jesteśmy całkiem pewni, że i oni tu nie pasują. To my pasujemy do nich.

Ballada o Busterze Scruggsie (2018, reż. Ethan Coen, Joel Coen)  
Cechą litości nie może być przemoc, opada ona jak deszcz ciepły z niebios.

Czarne bractwo. BlacKkKlansman (2018, reż. Spike Lee)
For you it’s a crusade, for me it’s a job. You're Jewish. They hate you. Doesn't that piss you off? Why are you acting like you don’t got skin in the game?

Król Lew (2019, reż. Jon Favreau)
Wszystko, co opromienia słońce, stanowi nasze królestwo. A czas królów wschodzi i zachodzi jak słońce. Pewnego dnia słońce mojego czasu zajdzie, a wzejdzie twoje. Pamiętaj.

Dumbo (2019, reż. Tim Burton)
Masz coś bardzo rzadkiego. Jesteś cudowny. Jesteś niespotykany. Jesteś magiczny. Pójdź za mną. Razem poszybujemy na tych słoniowych skrzydłach.

tłumaczenie: Agata 
Zobacz poprzednie odcinki

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images