Sobota z cytatami (odc.256)

grudnia 22, 2018


Zapraszam na świąteczną odsłonę cytatów filmowych.
Dzisiaj m.in. cytat z komediodramatu z główną rolą Billa Murraya „Wigilijny Show”, słynnego dzieło Richarda Curtisa „To właśnie miłość”, filmu opartego na książce autorstwa Dr. Seussa „Grinch: Świąt nie będzie” oraz animacji „Ekspres polarny”

Sklep za rogiem (1940, reż. Ernst Lubitsch)
Ludzie rzadko zadają sobie trud zajrzenia do wnętrza. Naprawdę nie zależy mi na zaglądaniu w pana wnętrze, bo dokładnie wiem, co znajdę.

Cud na 34. ulicy (1947, reż. eorge Seaton)
Faith is believing in things when common sense tells you not to. Don’t you see? It’s not just Kris that’s on trial; it’s everything he stands for. It’s kindness and joy and love and all the other intangibles.

Wigilijny show (1988, reż. Richard Donner)
Jest Wigilia. To jedyna noc, kiedy wszyscy jesteśmy trochę milsi. Śmiejemy się... trochę łatwiej. Dajemy więcej.. Przez parę godzin z całego roku, jesteśmy ludźmi, którymi zawsze chcieliśmy być. Jest to rodzaj cudu, bo dzieje się tak w każdą Wigilię. Jeżeli tego nie wykorzystacie, spalicie się w ogniu piekielnym.

Kevin sam w domu (1990, reż. Chris Columbus)
Powiedz mu, że zamiast prezentów pod choinkę, chciałbym dostać z powrotem moją rodzinę. Nie chcę zabawek. Chcę Petera, Kate, Buzza, Megan, Linnie i Jeffa. Moją ciotkę i kuzynów. Jeśli będzie miał czas to także wujka Franka.

Grinch: Świąt nie będzie (2000, reż. Ron Howard)
O to przecież chodzi, prawda? O to w tym wszystkim chodzi! Prezenty! Prezenty. Wiecie, co się dzieje|z waszymi prezentami? Wszystkie trafiają do mnie. W waszych śmieciach. Rozumiecie, co mówię? W waszych śmieciach! Mógłbym się powiesić na brzydkich krawatach, które znajduję na wysypisku! Ta chciwość. Bezgraniczna chciwość.

To właśnie miłość (2003, reż. Richard Curtis)
Kiedy tylko ogarnia mnie smutek za sprawą dzisiejszego świata, myślę o hali przylotów na lotnisku Heathrow. Panuje opinia, że żyjemy w świecie żądzy i nienawiści, ale ja tak tego nie odbieram. Mnie się wydaje, że miłość jest wszędzie. Często niezbyt ciekawa czy pełna godności, ale zawsze jest. Ojcowie i synowie, matki i córki, mężowie i żony, dziewczyny i chłopaki, starzy przyjaciele. Kiedy samoloty uderzyły w Dwie Wieże, żaden z telefonów od ludzi na pokładzie, nie niósł przesłania nienawiści, czy chęci zemsty. Wszystkie niosły przesłanie miłości. Jeśli jej poszukasz, masz nieodparte wrażenie, że miłość jest faktycznie wszędzie.

Elf (2003, reż. Jon Favreau)
Posłuchaj, niektórzy zapominają, co się liczy w życiu. Ale to nie znaczy, że nie mogą odnaleźć właściwej drogi. Może wszystko, czego potrzebują to Świąteczny Duch?


Ekspres polarny (2004, reż. Robert Zemeckis)
Pamiętaj tylko, prawdziwy duch Świąt Bożego Narodzenia leży w twoim sercu.

Holiday (2006, reż. Nancy Meyers)
Teraz wiem, że wszystko, co kiedykolwiek napisano o miłości to prawda. Szekspir powiedział: "Podróż się kończy jak spotkasz miłość". Co za wspaniała myśl. Osobiście nie miałam takich doświadczeń, ale głęboko wierzę w to, co powiedział Szekspir. Chyba myślę więcej o miłości niż powinnam. Jestem pod wrażeniem jej mocy wpływania na nasze życia. Szekspir powiedział również: "Miłość jest ślepa". To akurat wiem z autopsji.
 
Kronika świąteczna (2018, reż. Clay Kaytis)
Jestem przyzwyczajony do fury z większym kopem, ale ta prowadzi się świetnie! A nie możesz machnąć ręką i zmylić ich sztuczką Jedi? Jestem Mikołajem. Nie Yodą.

tłumaczenie: Agata 
Zobacz poprzednie odcinki

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images