Sobota z cytatami (odc.259)

stycznia 12, 2019

Jak zwykle w sobotę zapraszam na kolejną odsłonę cyklu.
Dzisiaj m.in. cytat z kultowego filmu lat 90. „Pulp Fiction”, najnowszego dzieła Larsa von Triera „Dom, który zbudował Jack” oraz komediodramatu"Green Book”

Czas apokalipsy (1979, reż. Francis Ford Coppola)
W każdym ludzkim sercu istnieje konflikt między tym, co racjonalne i irracjonalne, pomiędzy dobrem i złem. I dobro nie zawsze triumfuje.


Pulp Fiction (1994, reż. Quentin Tarantino)
Cóż, jeśli lubisz burgery, spróbuj kiedyś tamtych. Ja zazwyczaj ich nie jadam, bo moja dziewczyna jest wegetarianką, co w dużej mierze czyni wegetarianinem również mnie.


Ona (2013, reż. Spike Jonze)
Serce nie jest jak skrzynka, która w końcu się zapełnia, tylko powiększa się wraz z tym im więcej kochasz.


Dziewczyna z portretu (2015, reż. Tom Hooper)
Czuję, że powoli dobrzeję, gdy wsłuchuję się w twój ołówek. Zawsze rysowałeś mnie lepszà niż byłam. Ale staję się taka, jaką mnie rysujesz. Uczyniłeś mnie piękną. A teraz czynisz mnie silną. Ileż w tobie mocy.


Nieposłuszne (2017, reż. Sebastián Lelio)
Cisza nie jest mocą. Nie jest siłą. Siła to słabi, którzy pozostają słabi i silni, którzy pozostają silni.

Green Book (2018, reż. Peter Farrelly)
Mój ojciec zwykł mawiać, że cokolwiek robisz, rób to na sto procent. Gdy pracujesz - pracuj, gdy się śmiejesz - śmiej się, gdy jesz, jedz tak, jakby miał to być twój ostatni posiłek.

Dom, który zbudował Jack (2018, reż. Lars von Trier)
Niektórzy ludzie twierdzą, że okrucieństwa, które popełniamy w naszych fikcyjnych światach, to nasze wewnętrzne pragnienia, których nie możemy ziścić w trybie naszej kontrolowanej cywilizacji, więc urzeczywistniamy je poprzez sztukę. Nie zgadzam się z tym. Wierzę, że niebo i piekło są w istocie tym samym. Dusza należy do nieba, a ciało do piekła.


Dzika grusza (2018, reż. Nuri Bilge Ceylan)
Nikt nie jest bardziej zależny niż ktoś pozostawiony samotnie ze swoim sumieniem i wolną wolą. Ponieważ on sam buduje tę odpowiedzialność, sam jej nie ponosi. Zatem musi spożytkować wszystkie konsekwencje swoich czynów.


Gentleman z rewolwerem (2018, reż. David Lowery)
Spędzasz tak wiele czasu myśląc, że jesteś szczęśliwy, a potem pewnego dnia budzisz się i zdajesz sobie sprawę, że może wcale nie jesteś. Może nigdy nie byłeś. Może nawet nie wiesz co to znaczy.


Glass (2019, reż. M. Night Shyamalan)
Nie kwestionuję tego, że w twoim ciele wraz z tobą żyją ze dwa tuziny innych tożsamości. To, co kwestionuję to twoja wiara w to, że jesteś czymś więcej niż człowiekiem.

tłumaczenie: Agata 
Zobacz poprzednie odcinki

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images