Spojrzenie na słowa - czyli dialogi filmowe i serialowe (odc.3)

kwietnia 11, 2015




Zapraszam na trzeci odcinek ciekawych dialogów filmowych i serialowych.

Dzisiaj, między innymi kryminał "Sokół maltański", w którym zagrał wybitny aktor Humphrey Bogart, kultowy serial komediowy o grupie przyjaciół mieszkających na Manhattanie "Przyjaciele" oraz komedia w reżyserii słynnych brac




Buntownik z wyboru (1997)

Sean Maguire: Pytam o kogoś, kto odkrywa przed tobą świat, kto dotyka twojej duszy.

Will Hunting: Mam…

Sean Maguire: Kogo?

Will Hunting: Mnóstwo.

Sean Maguire: Wymień.

Will Hunting: Shakespeare, Nietzsche, Frost, O’Conner, Kant, Pope, Locke…

Sean Maguire: Wspaniale. Same trupy.

Will Hunting: Nie dla mnie.

Sean Maguire: Nie porozmawiasz sobie z nimi. Nie odwdzięczysz się im.

Will Hunting: Chyba że wezmę silne sole trzeźwiące i palniki.


Sid i Nancy (1986)

Nancy Spungen: Gdybym poprosiła cię, żebyś mnie zabił, zrobiłbyś to?

Sid Vicious: Nie wiem. Jak? Przecież nie mógłbym bez ciebie żyć.


Big Lebowski (1998)

Wielki Lebowski: Co czyni człowieka mężczyzną, panie Lebowski?

Koleś: Koleś.

Wielki Lebowski: Co?

Koleś: Ee, nie wiem, proszę pana.

Wielki Lebowski: Czy jest to bycie gotowym na zrobienie tego, co słuszne, bez względu na koszty? Czy nie to czyni człowieka mężczyzną?

Koleś: Hmm, jasne, i para jąder.


Przesłuchanie (1989)

Antonina Dziwisz: Bał się pan [w obozie koncentracyjnym]?

Tadeusz Morawski: Tak, wtedy tak. Bałem się.

Antonina Dziwisz: Ja też się boję.

Tadeusz Morawski: Czego? Śmierci?

Antonina Dziwisz: Nie. Samotności.


Przyjaciele (1994-2004)

Chandler: Ross jest Batmanem!

Monica: Cóż, udało mu się zachować tajemnicę swojej tożsamości przez długi czas.

Chandler: Rachel załatwiła Rossowi smoking, który Val Kilmer nosił w Batmanie. Dobra, Batman jest o wiele bardziej czadowy niż James Bond!

Monica: O czym ty mówisz? 007 ma wszystkie te gadżety!

Chandler: Batman ma pasek z narzędziami!

Monica: 007 ma fantazyjny samochód.

Chandler: Batman ma Batmobil!

Monica: 007 zdobywa wszystkie kobiety.

Chandler: Batman ma Robina!


Łowca jeleni (1978)

Michael: Będziemy grać przeciwko sobie. Nick: Więcej kul i przeciwko sobie? Czyś ty oszalał? Michael: Nicki to jedyny sposób.

Michael: Mógłbym całe życie spędzić w górach, ale polując, zawsze bym trzymał się tej jednej zasady. Nick: Jakiej? Jednego strzału? Michael: Dwa to chałtura. Jelenia trzeba powalić jednym strzałem. Gadam to w kółko, ale nikt mnie nie słucha..


Scoop – Gorący temat (2008)

Sondra Pransky: Dla ciebie szklanka zawsze jest w połowie pusta.
Sid Waterman: W połowie pełna, ale trucizny. A ty ją wypijesz


Sokół maltański (1941)

Brigid O'Shaughnessy: Tak bardzo się boję. Tylko pan może mi pomóc. Niech pan będzie wielkoduszny. Jest pan dzielny, silny, może mi pan użyczyć swej siły. Niech mi pan pomoże. Wiem, że nie mam prawa o to prosić, ale proszę.

Sam Spade: Nie trzeba ci pomocy. Jesteś świetna. Ten błagalny wzrok, to drżenie głosu, gdy mówisz rzeczy w stylu: „Niech pan będzie wielkoduszny”.

Brigid O'Shaughnessy: Zasłużyłam na to. Ale kłamstwem było brzmienie słów, nie ich treść. To moja wina, że mi pan nie wierzy.

Sam Spade: Jesteś wręcz niebezpieczna.


Chłopaki nie płaczą (2000)

Laska: W ogóle, bracie, jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście, ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.

Kuba: A ty sobie odpowiedziałeś na to pytanie?

Laska: Jarać blanty.

Kuba: Jest jakiś zawód, który się z tym wiąże?

Laska: Ambasador.

Kuba: Chyba na Jamajce.

Laska: Nie taki ambasador. Miałem na myśli takiego, jakim był Tony Halik. Wyobraź sobie stary, ile on wypalił stuffu z tymi wszystkimi plemionami, które odwiedził. Ktoś musi kontynuować jego dzieło. Będę jeździł po całym świecie, pełniąc rolę ambasadora naszego kraju. Jestem Laska. Z Polski.

'


Zagubieni (2004-2010)

Sun: Widziałeś mnie?

Locke: Czy widziałem, jak niszczyłaś swój ogródek? Nie. (Sun się śmieje). Czasami chciałbym mieć ogródek, który mógłbym niszczyć.

Sun: Chyba nigdy nie widziałam ciebie wściekłego.

Locke: Och, wiele razy byłem wściekły. I sfrustrowany.

Sun: Już nie jesteś?

Locke: Nie jestem już zagubiony.

Sun: Jak ci się to udało?

Locke: Tak samo, jak znajduje się każdą zgubioną rzecz. Przestałem szukać.
<!--[if gte mso 10]>


Poprzednie odcinki:
Odcinek 1
Odcinek 2

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images