20 Błyskawicznych pytań do gościa Spojrzenia: Patrycja Gniadzik (Filmy Zapomniane)

grudnia 20, 2015


Zapraszam na pierwszą odsłonę nowego cyklu „20 Błyskawicznych Pytań”, który będzie się pojawiać co jaki czas z nowym gościem. Mam nadzieje, że dzięki zadanym pytaniom lepiej poznany blogerów filmowych i ich upodobania filmowe.

W pierwszym odcinku gościem jest Patrycja Gniadzik autorka bloga „Filmy Zapomniane” Miłego czytania.

1. Od jakiego czasu prowadzicie swój blog?
Blog od lutego 2015 roku, ale najpierw powstała strona na Facebooku, 20 sierpnia 2014 roku.
2. Co najbardziej podoba Ci się w prowadzeniu bloga?
Możliwość pisania dla innych, przypominanie ludziom z całej Polski (choć nie tylko) o filmach zapomnianych, niedocenianych, nieodkrytych, zarówno starych, jak i nowych.
3. Wiążesz z blogiem jakieś plany na przyszłość?. Jeśli tak, to jakie?
Chciałabym z czasem zacząć pisać również o premierach kinowych, a także filmach nieco bardziej popularnych, niż te, na których się teraz skupiam.
4. Jak zaczęła się twoja przygodą z kinem?
Moje najwcześniejsze wspomnienie dotyczy szóstego roku życia. Po prostu oglądałam filmy i kochałam je. Zresztą kocham do dziś. Widocznie kino zawsze było i będzie we mnie.
5. Na co zwracasz uwagę, oglądając film? Na grę aktorów, muzykę czy inne elementy? Wymień je. Wyjaśnij, dlaczego- według Ciebie są one istotne.
Zwracam uwagę na każdy aspekt, począwszy od scenariusza, a kończąc na najmniej zauważalnych detalach. Film składa się z wielu elementów, jest tworzony przez liczną ekipę filmową, dlatego właśnie tak należy go postrzegać – jako złożoną całość.
6. Co jest dla ciebie wyznacznikiem dobrej gry aktorskiej?
Wbrew zasadzie klasycznego kina hollywoodzkiego, czyli wyrobionemu wizerunkowi aktora, uważam, że to różnorodność i umiejętność kreowania za każdym razem zupełnie innej, nieznanej dotąd widzowi postaci są wyznacznikiem dobrej gry aktorskiej. Przykładem może być wybitny Gary Oldman.
7. Film czarno-biały czy kolorowy?. Uzasadnij swój wybór.
Czarno-biały, kolorowy – każdy, bez wyjątku! Tak samo jak kino nieme oraz kino dźwiękowe. Z przyjemnością oglądam różnorakie filmy, dzięki czemu moje seanse są urozmaicone.
8. Jakie gatunki filmowe najbardziej lubisz oglądać?
Dramaty, thrillery, sci-fi, fantasy. Chyba tak jak każdy lubię dobre komedie i czarny humor.
9. Jakie filmy zrobiły na tobie największe wrażenie?
Największe wrażenie zrobiła na mnie trylogia „Matrixa”, kiedy miałam siedem lat. Nie rozumiałam fabuły, dialogi były zbyt trudne, ale bohaterowie w długich płaszczach pokonujący grawitację urzekli mnie do tego stopnia, że sama próbowałam biegać po ścianach. Kocham the Wachowskis za ich twórcze umysły.
Jeszcze chciałabym wspomnieć o filmach Luisa Bunuela, przede wszystkim „Psie andaluzyjskim” zrealizowanym przy współpracy z Salvadorem Dalim.
Ogromne wrażenie zrobiło na mnie również „Metropolis” Fritza Langa.
Mogłabym tak bez końca…
10 Ulubieni reżyserzy filmowi?
The Wachowskis za niepowtarzalną wyobraźnię, a także Luis Bunuel, Sergio Leone, Luc Besson, a z polskich – pewnie nikogo nie zaskoczę – Andrzej Wajda. Lubię również Patryka Vegę.
11. Jakich aktorów i jakie aktorki lubisz i cenisz najbardziej?
Gary Oldman jest aktorem numer jeden i nie potrafię wskazać nikogo, kto by się z nim równał. To aktor o nieskończonej ilości twarzy, który za każdym razem gra inaczej. Z aktorek wskazałabym Angelinę Jolie, bo uważam, że jest i zawsze była bardzo utalentowana. Mam do niej sentyment za bohaterkę dzieciństwa, Larę Croft.
12. Wolisz oglądać film w kinie czy w domu?
Lubię chodzić do kina, lubię oglądać w domu. Zależy od filmu. Są takie, które wolę obejrzeć w kinie.
13. Jakie są Twoje zainteresowania oprócz kina?
Poezja, literatura, sztuka – jestem artystyczną duszą od chwili narodzin.
14. Często odwiedzasz festiwale filmowe?
Raczej rzadko, tylko na wybrane seanse i wydarzenia, na które jest wstęp wolny. Festiwale są jednak wyjątkowym czasem dla każdego miłośnika kina, dlatego jeśli tylko mam czas i sposobność, staram się w nich uczestniczyć.
15. Jakie seriale obecnie oglądasz? Które możesz polecić?
„Ray Donovan” to aktualnie mój ulubiony serial. Opowiada o pozornie zwyczajnej rodzinie, która musi radzić sobie w świecie hollywoodzkich gwiazd i gwiazdeczek, a także boryka się z demonami przeszłości. Liev Schreiber i Jon Voight za swoje kreacje aktorskie zasługują moim zdaniem na wszystkie nagrody świata! Warto zwrócić uwagę także na „Sense8”, bo to kolejny mało popularny serial w Polsce, a naprawdę ciekawy.
16. Cytat z filmu, który zapadł najbardziej Ci w pamięci?
„Miłość to tylko słowo, ważne jest to, co wyraża” („Matrix”).
17. Czego najbardziej brakuje Ci w obecnych czasach kinematografii?
Tak naprawdę to niczego mi nie brakuje. Wybór filmów jest ogromny, każdy znajdzie coś dla siebie. Kiedy chcę iść do kina, nie zdarza mi się „nie mieć na co”. Tematy tabu chyba już nie istnieją, dawne granice zostały przekroczone. Jestem zadowolona.
18. Jakie blogi filmowe najczęściej czytasz?
Nie jestem stałym bywalcem żadnego bloga filmowego, no może poza swoim (che, che!). Zaglądam natomiast na Spojrzenie Filmowe, Komnatę Dymu czy Panoramę kina.
19. Często odwiedzasz Spojrzenie filmowe? Co najbardziej podoba ci się na blogu?
Odwiedzam od czasu do czasu. Uwielbiam Ruchome Spojrzenie, którego trochę teraz brakuje. Fajne są ankiety oraz Sobota z cytatami.
20. Jaki możesz polecić film, który ostatnio oglądałaś?
Przypadkiem trafiłam w telewizji na „Pokutę” z 2007 roku. Scena nad morzem jest moim zdaniem genialna, scena w bibliotece również należy do lepszych jakie widziałam. Sposób w jaki została opowiedziana smutna, choć urocza historia bardzo mi się spodobał. Co więcej, film jest świetny technicznie – scenariusz, zdjęcia, montaż i muzyka zasługują na wyróżnienie. Na szczęście zakończenie nie jest rozczarowaniem, a wisienką na torcie. Polecam!

Filmy Zapomniane
blog | fanpage

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images