TOP 12 - Moje ulubione filmy 2015 roku.

stycznia 12, 2016


Jak większość blogerów również i ja postanowiłem przygotować zestawienie swoich ulubionych filmów 2015 roku. Mimo iż w ubiegłym już roku nie widziałem wielu filmów udało się wybrać 12 pozycji.

Zapraszam do zestawienia!

Whiplash, reż. Damien Chazelle
Istna rewelacja kina! Podrasował mi idealnie po wzór mojego gustu filmowego. Mocno bazujący na emocjach, czasami mnie to irytowało, ale na pewno w małej ilości. Kapitalna gra aktorska dodaje obrazowi jeszcze wyższy poziom - duet J.K. Simmons, Miles Teller świetnie ze sobą współgra. Scena solówki zapiera dech w piersiach!


2. Birdman, reż: Alejandro González Inárritu
Niesamowity pod względem wizualizacyjnym - przepiękne zdjęcia, montaż i ruch kamery zrobił na mnie ogromne wrażenie. Keaton, Norton oraz Stone zapadną mi na zawsze w pamięci i sercu. Klimat odczuwamy od początku do samego końca.


3. Carte Blanche, reż. Jacek Lusiński
Bardzo dobrze oddana niezwykła historia walki z postawionymi trudnościami na drodze życia przez chorobe. Wielki plus dla Andrzeja Chyry za odegranie niełatwej kreacji.


4. Kurt Cobain: Montage of Heck, reż. Brett Morgen
Jeden z lepszych dokumentów muzycznych, jaki widziałem! Przykra historia wybitnego artysty, jakim był Kurt Kobain daje wiele do myślenia. Warto czasami zobaczyć coś smutnego, aby poczuć się lepiej. Jestem bardzo wdzięczny twórcy tego obrazu, że dano mi zobaczyć na własne oczy.


5. Kingsman: Tajne służby, reż. Matthew Vaughn
Dawno nie bawiłem się tak dobrze oglądając komedie. Świetne połączenie komedii z kinem akcji i dodatkiem szpiegostwa. Elegancja soczyście wycieka z ekranu. Absurdalny humor wiele razy wywołał u mnie wiele śmiechu. Colin Firth jak zwykle błyszczy swoją klasą. Jedna z lepszych komedii ostatnich lat


6. Dwa dni, jedna noc, reż Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Głównie dzięki świetnym dialogom i fenomenalne w swojej roli Marion Cotillard zapamiętam to dzieło w swojej pamięci. Na pewno będę wyczekiwać na nowe projekty Dardenne.


7. Wiek Adaline, reż. Lee Toland Krieger
Największym plusem tego dzieła jest zjawiskowa Blake Lively pod względem wdzięku, urody, jaki i aktorstwa oraz wiele pięknych dialogów. Rewelacji nie ma, po prostu kawał dobrego kina. Śmiało można poświęcić swój czas.

8. W głowie się nie mieści, reż. Pete Docter
Jedyna animacja w zestawieniu, ale zdecydowanie najlepsza ubiegłego już roku. Niezwykły pomysł na stworzoną historyjkę, mądrość i przesłania tym filmie celnie do mnie trafiły. Jedna z najlepszych jak nie najlepsza produkcja Pixara.


9. Idol, reż. Dan Fogelman
Wspaniały powrót wybitnego Ala Pacino na takie coś czekałem od bardzo dawno. Można dostrzec wiele przemyśleń życiowych dających do myślenia. Muzyka dodaje wiele magi. Wzbudził u mnie wiele emocji.


10. Marsjanin, reż. Ridley Scott
Scenariusz został perfekcyjnie napisany, nie jest zbyt monotonny i zbytnio przewidywalny. Nie nudziłem się ani chwili. Udane dzieło Ridleya Scotta. Świetnie stworzona postać przez Matta Damona!.


11. Slow West, reż. John Maclean
Bardzo ciekawie stworzony klimat. Podkład muzyczny idealnie wpadł mi w ucho, dzięki któremu film wciągnął mnie jeszcze bardziej w całą podróż Michael Fassbender klasa sama w sobie!


12. Carol, reż Todd Haynes
Wspaniały pod każdym względem! Można poczuć magię kina. Duet dwóch znakomitych aktorek Cate Blanchett wraz z Rooney Mara sprostał trudnemu zadaniowi. Warto było czekać na to piękne dzieło!
Kolejność filmów według dat polskich premier. Ciężko mi było wybrał najlepszą trójkę

Zobacz również: Filmy Zapomniane - TOP 15

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images