Sobota z cytatami (odc.154)

grudnia 10, 2016

Nadeszła kolejna sobota więc jak zwykle zapraszam na kolejną odsłonę cyklu.
Dzisiaj m.in. cytat z ostatniego dzieła Andrzeja Żuławskiego „Kosmos”, kultowego dramatu „Kotka na gorącym blaszanym dachu” oraz wyczekiwanego musicalu „La La Land”, w którym zobaczymy duet Emmy Stone z Ryanem Goslingiem.

Przeminęło z wiatrem (1939, George Cukor, Sam Wood, Victor Fleming)
Chcesz powiedzieć, Scarlett, że ziemia jest nieważna? Ziemia to jedyne, dlaczego warto pracować, walczyć i ginąć.

Kotka na gorącym, blaszanym dachu (1958, reż. Richard Brooks)
Bez pieniędzy można być młodym. Ale nie można bez nich być starym.

Smażone zielone pomidory (1991, reż. Jon Avnet)
Przypomniałeś mi o tym, co jest najistotniejsze w życiu. Czy wiesz, o czym myślę? Przyjaciele. Najbliżsi przyjaciele.

Gorzkie gody (1992, reż. Roman Polański)
Nic nigdy potem nie mogło równać się temu pierwszemu przebudzeniu. Czułem się jak Adam, który w ustach miał jeszcze smak jabłka. Patrzyłem na najwyższe piękno świata, uosobione w jednej kobiecie. I byłem pewny, że to jest to. Naprawdę nie mam prawa?

Truposz (1995, reż. Jim Jarmusch )
Rzeczy, które są podobne w naturze rosną do siebie podobne.

To nie jest kraj dla starych ludzi (2007, reż. Ethan Coen, Joel Coen)
Nic nowego pod słońcem. Tek kraj jest trudny dla ludzi, nie możesz zatrzymać tego, co nadchodzi, nic nie będzie na ciebie czekać. Oto próżność.

Kosmos (2015, reż. Andrzej Żuławski)
Oczywiście, że mam. Wiem, jest przystojny a ja nie. Czy ludzkiej podłości nie mogę przeciwstawić czystości swego uczucia? Nie zabronicie mi, nic nie zastąpi miłości, nie wstydzę się!

Służąca (2016, reż. Park Chan-wook)
Moja ciotka mówi również, żeby dawać dzieciom cukierki podczas kąpieli. Uczą je, że kąpiel jest czasem słodka.

La La Land (2016, reż. Damien Chazelle)
Do śniących marzycieli, głupich, jakby się zdawało. Do serc bolących. Do bałaganu, który robimy. Uchwyciła uczucie, niebo bez sufitu, zachód słońca z ukrytym weń deszczem. Do śniących marzycieli, głupich, jakby się zdawało. Do serc bolących. Do bałaganu, który robimy.

Manchester by the Sea (2016, reż. Kenneth Lonergan)
Nie wykonam twoich rozkazów, dopóki nie otworzysz drzwi.

tłumaczenie: Agata

Zobacz poprzednie odcinki

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images