Sobota z cytatami (odc.160)

stycznia 28, 2017


Jak zwykle w sobotę zapraszam na kolejną odsłonę cytatów.
Dzisiaj m.in. cytat z nowego dzieła Martina Scorsese „Milczenie”, filmu biograficznego „W stronę morza” oraz dramatu „Więzień nienawiści”, w którym główną rolę zagrał Edward Norton.

Annie Hall (1977, reż. Woody Allen)
Myślę, że życie dzieli się na to, co okropne i to, co żałosne. Oto dwie kategorie. Okropne są, sam nie wiem, przypadki terminalne, no wiesz, i ślepcy i kaleki. Sam nie wiem jak oni idą przez życie. A żałosne to wszystko inne. Wiec powinieneś być wdzięczny za to, że jesteś żałosny, bo bycie żałosnym to wielkie szczęście.

Trzy kolory. Niebieski (1993, reż. Krzysztof Kieślowski)
Teraz już wiesz, że jestem taka sama ja inne – pocę się, kaszlę, nad ranem bolał mnie ząb.

Listonosz (1994, reż. Michael Radford)
Gdy tłumaczysz poezję, staje się banalna. Lepsze od jakichkolwiek tłumaczeń jest doświadczenie uczuć, które poezja może ukazać osobie o naturze wystarczająco otwartej, aby ja zrozumieć.

Więzień nienawiści (1998, reż. Tony Kaye)
Zatem, zgaduję, że to teraz mam ci wyjawić, czego się nauczyłem - moje spostrzeżenia, tak? Zatem moja konkluzja to: Nienawiść to bagaż. Życie jest zbyt krótkie, aby być cały czas wkurzonym. Po prostu nie warto.

W stronę morza (2004, reż. Alejandro Amenabar) 
Kiedy nie możesz uciec i całkowicie jesteś zależny od innych, uczysz się płakać przez uśmiech.

Atlas chmur (2012, reż. Tom Tykwer, Lana Wachowski, Lilly Wachowski) 
Nasze życia nie należy do nas. Od łona matki aż po grób, jesteśmy powiązani z innymi - przeszłymi i teraźniejszymi. A poprzez każdą zbrodnię i każda dobroć, budujemy nasza przyszłość.

Nowy początek (2016, reż, Denis Villeneuve)
Są dni, które definiują historię ponad twoim życiem, takie jak dzień, w którym zjawili się oni.

Milczenie (2016, reż. Martin Scorsese)
Góry i rzeki można poruszyć, ale niezmienna jest natuta ludzka.

Christine (2016, reż. Antonio Campos)
Życie jest wystarczająco trudne i bez zaprzątania sobie głowy każda drobnostka.

Logan (2017, reż. James Mangold)
Oto jak wygląda życie: ludzie, którzy kochają się wzajemnie. Dom. Ciesz się momentem, poczuj go. Nadal masz czas.


tłumaczenie: Agata

Zobacz poprzednie odcinki

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images