Sobota z cytatami (odc.195)

października 07, 2017


Nadeszła kolejna sobota więc jak zwykle kolejna odsłona cyklu.
Dzisiaj. m.in. cytat ze słynnego dzieła Ingmar Bergmana „Persona” dramatu biograficznego z główną rolą Javiera Bardema „W stronę morza” oraz tegorocznego serialu „Opowieść podręcznej”


Piętno śmierci (1952, reż. Akira Kurosawa)
Musimy pożądać życia. Ludzie mówią, że rządzą to wada, ale to nieaktualne. Rządzą stała się zaletą, zwłaszcza rządzą cieszenia się życiem.

Persona (1966, reż. Ingmar Bergman)
Mam wiele podziwu dla artystów. Myślę, że sztuka ma w życiu dużą wagę. Zwłaszcza dla ludzi, którzy mają jakieś problemy.

Chungking Express (1994, reż. Wong Kar-Wai)
Właściwie to dogłębne poznanie kogoś nic nie znaczy. Ludzie się zmieniają. Ktoś może dziś lubić ananasy, a jutro zupełnie coś innego.

W stronę morza (2004, reż. Alejandro Amenábar)
W stronę morza. I w nieważkości dna, gdzie spełniają się marzenia, dwa pragnienia spotykają się razem, aby ziścić swoje marzenia. Twoje spojrzenie i moje spojrzenie jak powracające echo, bez słów. Głębiej i głębiej ponad wszystkim, poprzez krew i kości. Ale zawsze się budzę i zawsze żałuję, że nie umarłem wraz ze swoimi ustami wplecionymi w twoje włosy.

Pani Zemsta (2005, reż. Park Chan-wook)
Każdy popełnia błędy. Ale jeśli popełniłeś grzech, musisz ten grzech odpokutować. Odpokutować, czy wiesz co to znaczy? Ogromna pokuta za ogromne grzechy.

Grawitacja (2013, reż. Alfonso Cuarón)
Jeśli postanowisz wyruszyć, to po prostu to zrób. Rozsiądź się, ciesz się podróżą. Musisz postawić obie nogi na ziemi i zacząć żyć.

Azyl (2017, reż. Niki Caro)
Ludzie zawsze chcą uciekać, jeśli wiedzą co się zbliża. To ich pierwotny instynkt, zawsze uciekać.

Pełnia życia (2017, reż. Andy Serkis)
Zaakceptowałem ryzyko śmierci. Nie chcę po prostu przetrwać. Chcę na prawdę żyć.

Opowieść podręcznej (2017-)
Nie mam sposobu, aby się przekonać, czy to mój koniec, czy nowy początek. Oddałam się w ręce obcych. Nie mam wyboru. Pomoc jest niemożliwa. Zatem kroczę wewnątrz ciemności bez światła.

Wielkie kłamstewka (2017-)
Kobiety. Zawsze chcecie, aby wasze przyjaciółki wam zazdrościły, ale Bóg zabrania wam zbyt często się tym cieszyć.
tłumaczenie: Agata
Zobacz poprzednie odcinki



You Might Also Like

1 komentarze

  1. "Właściwie to dogłębne poznanie kogoś nic nie znaczy. Ludzie się zmieniają. Ktoś może dziś lubić ananasy, a jutro zupełnie coś innego"

    Jakie to niestety prawdziwe.

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images