Sobota z cytatami (odc.213)

lutego 24, 2018

Jak zwykle w sobotę kolejna odsłona cytatów.
Dzieła cytat z melodramatu „Carol”, w którym zagrała Rooney Mara, dzieła Jean-Luca Godarda „Szalony Piotruś” oraz polsko-brytyjskiej animacji nominowanej do Oscara „Twój Vincent”

Wiosenna bujność traw (1961, reż. Elia Kazan)
Choć nic nie przywróci godziny bujności traw, chwały kwiecia, nie będziemy rozpaczać; raczej odnajdziemy siłę w tym, co zostało za nami.

Szalony Piotruś (1965, reż. Jean-Luc Godard)
Dziesięć minut temu widziałem wszędzie śmierć. Teraz odwrotnie, spójrz na morze, na fale, na niebo. Życie może być smutne, ale zawsze jest piękne.

Gwiezdne wojny: Imperium kontratakuje (1980, reż. Irvin Kershner)
Życie stwarza ją. Sprawia, że wzrasta. Energia jej otacza nas i łączy nas. Świetlistymi istotami jesteśmy, nie tą surową materią. Musisz poczuć Moc wokół siebie. Wszędzie. Tu, między tobą, mną, drzewem, skałą, wszędzie. Tak, nawet między lądem i statkiem.

Matrix Reaktywacja (2003, reż. Lana Wachowski, Lilly Wachowski)
Wybór to iluzja stworzona między tymi, którzy mają władzę, i tymi, którzy jej nie mają.

Bękarty wojny (2008, reż. Quentin Tarantino, Eli Roth)
W piekle mają specjalne miejsce dla ludzi, którzy marnują dobrą szkocką. Całkiem możliwe, że za chwilę|zapukam do ich wrót.

Carol (2015, Todd Haynes)
Nie wiem czego chcę. Jak mogę wiedzieć czego chcę, jeśli na wszystko mówię "tak" wszystkiemu.

Kształt wody (2017, reż. Guillermo del Toro)
Niezdolny do postrzegania Twojego kształtu, odnajduję Cię wszędzie wokół mnie. Twoja obecność wypełnia moje spojrzenie Twoją miłością, uniża moje serce dla Ciebie wszędzie.

Twój Vincent (2017, reż. Dorota Kobiela, Hugh Welchman)
Ujrzałem w tym żniwiarzu oblicze śmierci. Ale w tej śmierci nic nie jest smutne; zajmuje ona miejsce w świetle dnia, ze słońcem, które zalewa wszystko blaskiem w kolorze złota.

Baby Driver (2017, reż. Edgar Wright)
Moment, w którym uchwycisz uczucia, to moment, w którym złapiesz pocisk.

Coco (2017, reż. Lee Unkrich, Adrian Molina)
Nie jestem jak reszta mojej rodziny. Jest coś, co czyni mnie odmiennym.

tłumaczenie: Agata
Zobacz poprzednie odcinki


You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images