Orły 2018: Przewidywania

marca 16, 2018

Już za niecałe dwa tygodnie poznamy laureatów Polskich Nagród Filmowych Orły 2018. Oto moje przewidywania do kogo powędrują statuetki Orłów.

Wręczenie Orłów odbędzie się 26 marca. Transmisja tylko na Canal+ o godz. 20:00




NAJLEPSZY MONTAŻ
– Piotr Stasik, Dorota Wardęszkiewicz, Tomasz Wolski, „21 x Nowy Jork”
– Leszek Starzyński, „Cicha noc”
– Jarosław Barzan, „Najlepszy”
– Grażyna Gradoń, „Powidoki”
– Dorota Kobiela, Justyna Wierszyńska, „Twój Vincent”

NAJLEPSZY DŹWIĘK
– Jerzy Murawski, Kacper Habisiak, Marcin Kasiński, „Cicha Noc”
– Radosław Ochnio, „Królewicz Olch”
– Tomasz Dukszta, „Najlepszy”
– Andrzej Lewandowski, Mattias Eklund, „Pokot"
– Maria Chilarecka, Kacper Habisiak, Marcin Kasiński, „Powidoki”
– Marek Wronko, „Volta”

NAJLEPSZA SCENOGRAFIA
– Wojciech Żogała, „Człowiek z magicznym pudełkiem”
– Marek Warszewski, „Powidoki”
– Wojciech Żogała, „Sztuka kochania”
– Matthew Button, Piotr Dominiak, „Twój Vincent”

NAJLEPSZE KOSTIUMY
– Cristobal Pidre, Florence Scholtes, Małgorzata Zacharska, „Maria Skłodowska-Curie”
– Katarzyna Lewińska, „Powidoki”
– Ewa Gronowska, „Sztuka Kochania”

NAJLEPSZE ZDJĘCIA
– Piotr Stasik, „21x Nowy Jork”
– Piotr Sobociński jr, „Cicha noc”
– Michał Englert, „Maria Skłodowska – Curie”
– Jolanta Dylewska, Rafał Paradowski, „Pokot”
– Paweł Edelman, „Powidoki”
NAJLEPSZA MUZYKA
– Sandro di Stefano, „Człowiek z magicznym pudełkiem”
– Ishai Adar, „Droga Aszera”
– Łukasz Targosz, „Magiczna zima muminków”
– Bruno Coulais, „Maria Skłodowska-Curie”
– Radzimir Dębski, „Sztuka Kochania”
– Clint Mansell, „Twój Vincent”

ODKRYCIE ROKU
– Piotr Domalewski za najlepszą reżyserię filmu „Cicha noc”
– Bronisława Zamachowska za najlepszą drugoplanową rolę kobiecą w filmie „Powidoki”
– Dorota Kobiela i Hugh Welchman za najlepszą reżyserię filmu „Twój Vincent”

NAJLEPSZY FILMOWY SERIAL FABULARNY
– „Belfer”, sezon 2, reż. Krzysztof Łukaszewicz, Maciej Bochniak
– „Diagnoza”, reż. Ksawery Żuławski, Łukasz Palkowski, Michał Otłowski
– „Wataha”, sezon 2, reż. Kasia Adamik, Jan P. Matuszyński

NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY
– „21 x Nowy Jork”, reż. Piotr Stasik
– „Beksińscy. Album wideofoniczny”, reż. Marcin Borchardt
– „Młynarski. Piosenka finałowa”, reż. Alicja Albrecht

NAJLEPSZY FILM EUROPEJSKI
– „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie”, reż. Perfetti Sconosciuti, Paolo Genovese, Włochy
– „The Square”, reż. Ruben Ostlund, Szwecja/Niemcy/Francja/Dania
– „Toni Erdmann”, reż. Maren Ade, Niemcy/Austria/Szwajcaria/Rumunia/Francja

NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA KOBIECA
– Karolina Gruszka, „Ach śpij kochanie”
– Agnieszka Suchora, „Cicha Noc”
– Bronisława Zamachowska, „Powidoki”

NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA MĘSKA
– Arkadiusz Jakubik, „Cicha noc”
– Tomasz Ziętek, „Cicha noc”
– Arkadiusz Jakubik, „Najlepszy”

NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA KOBIECA
– Karolina Gruszka, „Maria Skłodowska-Curie”
– Agnieszka Mandat, „Pokot”
– Magdalena Boczarska, „Sztuka Kochania”
NAJLEPSZA GŁÓWNA ROLA MĘSKA
– Dawid Ogrodnik, „Cicha noc”
– Jakub Gierszał, „Najlepszy”
– Bogusław Linda, „Powidoki”

NAJLEPSZY SCENARIUSZ
– Piotr Domalewski, „Cicha noc”
– Olga Tokarczuk, Agnieszka Holland, „Pokot”
– Krzysztof Rak, „Sztuka kochania”

NAJLEPSZA REŻYSERIA
– Piotr Domalewski, „Cicha noc”
– Anna Jadowska, „Dzikie róże”
– Agnieszka Holland i Kasia Adamik, „Pokot”

NAJLEPSZY FILM
 – „Cicha noc”, reż. Piotr Domalewski

 – „Pokot”, reż. Agnieszka Holland i Kasia Adamik
 – „Twój Vincent”, reż. Dorota Kobiela i Hugh Welchman

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images