Sobota z cytatami (odc.249)

listopada 03, 2018

Przed Wami kolejna odsłona sobotniego cyklu.
Dzisiaj m.in. cytat z nowego dzieła Luca Guadagnino „Suspiria”, tegorocznej biografii kultowego zespołu Queen „Bohemian Rhapsody” filmu z główna rolą Evy Green „Marzyciele” oraz melodramatu „Między słowami”

Czterysta batów (1959, reż. François Truffaut)
Za każdym razem, gdy płakałem ojciec przedrzeźniał mnie na skrzypcach, tylko po to, aby doprowadzić mnie do szału. Pewnego dnia miałem dość i mu przywaliłem.

Taksówkarz (1976, reż. Martin Scorsese)
Dwanaście godzin w pracy i nadal nie mogę zasnąć. Cholera. Dni lecą jeden za drugim. Nigdy się nie kończą.

Niebo nad Berlinem (1987, reż. Wim Wenders)
Kiedy dziecko było dzieckiem, chodziło machając rękoma. Chciało aby strumyk był rzeką, rzeka żywiołem.. a ta sadzawka, żeby była morzem. Kiedy dziecko było dzieckiem, nie wiedziało, że jest dzieckiem. Wszystko było pełne życia i całe życie było nim. Kiedy dziecko było dzieckiem, nie miało zdania na żaden temat. Nie miało nawyków.

Moje własne Idaho (1991, reż. Gus Van Sant)
Dopiero gdy zaczynasz robić pewne rzeczy za darmo zaczynają rosnąć ci skrzydła.

Malena (2000, reż. Giuseppe Tornatore)
Minęły lata, w których kochałem się w wielu kobietach. Gdy byliśmy ze sobą blisko.. Pytały, czy będę o nich pamiętał. Odpowiadałem: "Tak, będę cię pamiętał". Ale tak naprawdę nigdy nie zapomniałem tylko jednej.. tej, która nigdy o to nie prosiła.. Maleny.

Marzyciele (2003, reż. Bernardo Bertolucci)
Zacząłem zauważać, że in dłużej przyglądasz się różnym rzeczom - temu stołowi, przedmiotom na nim, lodówce, temu pokojowi, własnemu nosowi, światu - nagle odkrywasz, że istnieje pewien rodzaj kosmicznej harmonii kształtów i rozmiarów. Zastanawiałem się tylko, dlaczego.

Między słowami (2003, reż. Sofia Coppola)
Potrafisz dochować tajemnicy? Usiłuję zorganizować ucieczkę z mięzienia. Poszukuję wspólnika. Musielibyśmy się najpierw wydostać z tego baru, potem z hotelu, następnie z miasta i z kraju. Wchodzisz w to czy nie?

Bohemian Rhapsody (2018, reż. Bryan Singer)
Jesteśmy rodziną. Wierzymy w siebie nawzajem. To wszystko.

Pierwszy człowiek (2018, reż. Damien Chazelle)
Nie wiem co pozwoli odkryć podbój kosmosu, ale nie sądzę, aby był to tylko podbój dla podboju. Myślę, że bardziej to będzie coś, co pozwoli nam ujrzeć rzeczywistość. Coś, co może powinniśmy byli ujrzeć dawno temu. Ale po prostu wcześniej nie byliśmy w stanie.

Suspiria (2018, reż. Luca Guadagnino)
Miłość i manipulacja, często mieszkają pod jednym dachem. Notorycznie chodzą ze sobą do łóżka.

tłumaczenie: Agata
Zobacz poprzednie odcinki

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images