Sobota z cytatami (odc.265)

lutego 23, 2019

Zapraszam na kolejną odsłonę sobotniego cyklu.
Dzisiaj m.in. cytat z nowego dzieła Giorgosa Lanthimosa „Faworyta”, drugie części „Creed” oraz serialu z główną rolą Benedicta Cumberbatcha „Patrick Melros”


Green Book (2018, reż. Peter Farrelly)
A zatem, nie jestem wystarczająco "Czarny", ale skoro także nie jestem wystarczająco "Biały", to powiedz mi, Tony, w takim razie, jaki jestem.


Faworyta (2018, reż. Giorgos Lanthimos)
Faworyta (2018, reż. Giorgos Lanthimos)

Niektóre ranny się nie zabliźniają: mam takich wiele. Jedna krąży z nimi, czasem można poczuć jak wypełniają się krwią.


Złodziejaszki (2018, reż. Hirokazu Koreeda)Powodem, dla którego cię ranią nie jest to, że jesteś zły. Jeśli mówią, że cię ranią, bo cię kochają, to kłamią. Jeśli na prawdę by cię kochali, oto co by zrobili. Oto co się wtedy robi.


Creed II (2018, reż. Steven Caple Jr.)
Jest zdystansowany i odcięty. Wygląda na to, że nit tak naprawdę się dla niego obecnie nie liczy.


Ślepnąc od świateł (2018-)
Zatop nas Boże, bo nie zasługujemy na nic innego. Bo nie potrafimy myśleć ani kochać, bo tego nie chcemy. Bo idziemy przez las, pijani od hałasu. Głuchnąc od hałasu. Ślepnąc od świateł."


Patrick Melrose (2018-)
Nie jestem pewien, czy to była miłość. Choćby nawet, moje doświadczenie miłości jest następujące: Ekscytująca myśl, że ktoś zreperuje moje złamane serce, a potem rozczarowanie, gdy zdawałem sobie sprawę, że to niemożliwe.  Az do następnego razu. Oczywiście, kolejnym niebezpieczeństwem jest, że poza żalem, przekorą sarkazmem, snobizmem i samolubstwem, mogło nie zostać już nic.


Kidding (2018-)
Zapominamy, że świat nie został stworzony raz na zawsze. Jest tworzony na nowo, codziennie, w każdym z nas. A więc, budźmy się każdego dnia i rozpalajmy w sobie ogień stworzenia. I bądźmy wdzięczni również za mrok. Bo bez niego płomyk byłby niewidoczny. Światłość jest zakochana w mroku. A mrok nie potrafi nie ścigać światłości. A ponieważ Bóg stworzył świat w harmonii, dopilnował, by dobro i zło nie mogły i nigdy nie pochłonęły siebie nawzajem.


Przepraszam, że przeszkadzam (2018, reż. Boots Riley)
Jeśli dostrzegasz problem, ale nie masz pojęcia jak go opanować, to po prostu do niego przywykasz.


Tolkien (2019, reż. Dome Karukoski)
Oto historia o wyprawach, wyprawach, na które wyruszamy, aby się sprawdzić. Jest o wynalazkach. O potężnej magii, magii ponad wszystko to, co ktokolwiek kiedykolwiek czuł. O tym, co znaczy kochać i być kochanym. O odwadze. O wspólnocie.


Rocketman (2019, reż. Dexter Fletcher)
Mogłem usłyszeć w mojej głowie całą melodię. Była tam, ujrzałem wszystkie nuty i po prostu musiałem wydobyć ją na zewnątrz.

tłumaczenie: Agata 
Zobacz poprzednie odcinki

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images