Sobota z cytatami (odc.271)

kwietnia 06, 2019

Zapraszam na kolejną sobotnią dawkę cytatów.
Dzisiaj m.in. cytat wyczekiwanego filmu „Joker"w którym główną rolę zagrał Joaquin Phoenix, komediodramatu „Captain Fantastic”, brytyjskiego serialu „Peaky Blinders” oraz dzieła Christophera Nolana „Memento”

Śniadanie u Tiffany’ego (1961, reż. Blake Edwards)
Lepiej jest patrzeć w niebo niż tam żyć. Jakie to puste miejsce; jakie dziwne. Po prostu kraina, przez którą przelatuje grzmot, rzeczy zanikają.


Twin Peaks (1990-1991)
O ile dopuszczam pewną dozę cynizmu, prawda jest, że jestem naiwnym drwalem w walce przeciwko przemocy. Jestem dumny z tego, gdy uda mi się przyjąć cios i z chęcią przyjmę kolejny, bo postanowiłem spędzić życie w towarzystwie Gandhiego i Kinga. Moje rozterki są globalne. Absolutnie odrzucam: zemstę, agresję i odwet. Podstawą tej metody jest miłość.


Memento (2000, reż. Christopher Nolan)
Muszę wierzyć w świat poza moim własnym umysłem. Muszę wierzyć, że moje czyny nadal mają znaczenie, nawet jeśli ich nie pamiętam!


The Social Network (2010, reż. David Fincher)
Zapewne będziesz bardzo dobrym komputerowcem. Ale przejdziesz przez życie myśląc, że dziewczyny cię nie lubią, bo jesteś nerdem. A ja, z głębi serca pragnę, abyś wiedział, że to nie prawda. Tak się dzieje, bo jesteś dupkiem.


Peaky Blinders (2013-)
Jedna minuta. Minuta żołnierza. W bitwie tylko na tyle możesz liczyć. Jedna minuta wszystkiego na raz. I wszystko, zanim stanie się niczym. Wszystko potem to nic. Nic w porównaniu do tej jednej minuty.


Czas na miłość (2013, reż. Richard Curtis)
Prawdziwymi zmartwieniami w twoim życiu zawsze będą rzeczy, które nawet nie przyszły ci na myśl.


Captain Fantastic (2016, reż. Matt Ross)
Zakładasz, że nie ma nadziei, więc potem gwarantujesz, że nie będzie nadziei. Jeśli założysz, że jest coś takiego jak instynkt wolności, że istnieją okazje, aby wszystko zmienić, to jest możliwość, że przyczynisz się do uczynienia świata lepszym.


American Horror Story: Kult (2017-)
Ból to wezwanie do działania. Ból jest konieczny tak jak gniew. Weź ból w jedną dłoń, a gniew w drugą. Wykorzystaj je.


Deadpool (2016, reż. Tim Miller)
Miłość jest czymś pięknym. Gdy ją znajdziesz, cały świat smakuje tak, jak sen na jawie narcyza. Więc trzymaj się miłości. Mocno! I nigdy nie puszczaj. Nie popełniaj tych samych błędów co ja, zrozumiano?


Joker (2019, reż. Todd Phillips)
Moja matka zawsze każe mi się uśmiechnąć i pokazać uśmiech. Mówiła mi, że moim celem jest dawać światu uśmiech i radość.

tłumaczenie: Agata 
Zobacz poprzednie odcinki

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images