20 Błyskawicznych pytań do gościa Spojrzenia: Radosław Ostrowski (Kinoblog)

marca 03, 2016

Zapraszam na kolejną odsłonę wywiadów z blogerami filmowymi.
Tym razem gościem jest Radosław Ostrowski autor bloga pod tytułem „Kinoblog”. Miłego czytania!

1. Od jakiego czasu prowadzicie swój blog?
7 stycznia 2013 roku. Fanpage powstał jakiś miesiąc, dwa później.
2. Co najbardziej podoba Ci się w prowadzeniu bloga?
To, że mogę podzielić się swoimi spostrzeżeniami i swoją pasją.
3. Wiążesz z blogiem jakieś plany na przyszłość?. Jeśli tak, to jakie?
Decyzja o prowadzeniu bloga to był spontan za namową siostry. Mam nadzieję, że dalej będzie istniał i cieszył się zainteresowaniem.
4. Jak zaczęła się twoja przygodą z kinem?
Pierwszy film jaki pamiętam, obejrzany przeze mnie to był „Król Lew” na kasecie video. A pierwszym filmem obejrzanym przeze mnie w kinie jak byłem młodym szkrabem to była bajka „Magiczny miecz” – wtedy byłem kompletnie oczarowany. Gdy byłem troszkę starszy (liceum), to mocne wrażenie zrobiła na mnie „Pasja” Mela Gibsona.
5. Na co zwracasz uwagę, oglądając film? Na grę aktorów, muzykę czy inne elementy? Wymień je. Wyjaśnij, dlaczego- według Ciebie- są one istotne.
Im więcej filmów obejrzałem, tym coraz bardziej przekonuje się, że najważniejsza w kinie jest historia oraz to, jak jest opowiadana. Potrzebne jest współgranie talentów reżysera i scenarzysty, gdyż to jest fundament każdego tytułu. Nie sposób też nie docenić innych członków ekipy, którzy materializują wizję reżysera (operator, scenograf, kostiumolog, montażysta, aktorzy itd.), ale to reżyser oraz scenarzysta są najważniejsi.
6. Co jest dla ciebie wyznacznikiem dobrej gry aktorskiej?
Wtedy, kiedy nie widzę aktora, tylko postać, w którą się wciela, jej emocje ukryte w spojrzeniach, geście i mogę z nim się identyfikować lub poczuć wobec niego sympatię, żal, zrozumienie i inne emocje.
7. Film czarno-biały czy kolorowy?. Uzasadnij swój wybór.
Jeśli jest dobry, to ta kwestia nie ma żadnego znaczenia.
8. Jakie gatunki filmowe najbardziej lubisz oglądać?
Komedie, sensację i kryminały, ale staram się być otwarty na wszystko.
9. Jakie filmy zrobiły na tobie największe wrażenie?
Było ich kilka. Na pewno „Gwiezdne wojny” (ta klasyczna trylogia), „Zabójcza broń”, „Matrix” (to, co tam się działo było dla mnie niepojęte), „12 gniewnych ludzi” (niby nic się w nim nie dzieje, ale kipi i iskrzy od napięcia) oraz „Pewnego razu na Dzikim Zachodzie”.
10. Ulubieni reżyserzy filmowi?
Quentin Tarantino, Steven Spielberg, David Fincher, Woody Allen, Stanley Kubrick, Władysław Pasikowski, Wojciech Smarzowski, Sergio Leone
11. Jakich aktorów i jakie aktorki lubisz i cenisz najbardziej?
To byłaby strasznie długa lista, więc skupię się na kilku nazwiskach (poza oczywistościami takimi jak Pacino, De Niro, Hopkins czy DiCaprio). Najbardziej cenię takich aktorów jak Kevin Spacey (mistrz zarówno drugiego planu, ale to, co robi głosem jest nieprawdopodobne – mistrz parodiowania), Benedict Cumberbatch (Sherlock na miarę naszych czasów), Tom Hardy, Ryan Gosling, a ostatnio ciągle zaskakuje mnie Mark Ruffalo.
Jeśli chodzi o panie, to przyznam, że wiele aktorek mnie zachwyciło, ale jeśli miałbym się ograniczyć do tych naj, to bez wątpienia byłyby to: Kristin Scott Thomas, Michelle Pfeipfer, Julianne Moore, Cate Blanchett i Marion Cotillard.
12. Wolisz oglądać film w kinie czy w domu?
Wolałbym w kinie ze względu na to, że film silniej działa na zmysły (tego dźwięku nie jest w stanie zastąpić żaden głośnik ani słuchawki komputera czy telewizor).
13. Jakie są Twoje zainteresowania oprócz kina?
Muzyka, o której także piszę na swoim blogu, książki oraz historia.
14. Często odwiedzasz festiwale filmowe?
Ani razu nie byłem na żadnym festiwalu, a chciałbym.
15. Jakie seriale obecnie oglądasz? Które możesz polecić?
Ulubionymi serialami są: „Dr House”, „Sherlock” i „Breaking Bad”. Ostatnio wciągnął mnie „Limitless”, oparty na filmie „Jesteś Bogiem” oraz „Fargo”.
16. Cytat z filmu, który zapadł najbardziej Ci w pamięci?
Trzymaj przyjaciół blisko, a wrogów jeszcze bliżej – Ojciec chrzestny II
17. Czego najbardziej brakuje Ci w obecnych czasach kinematografii?
Czasu, by obejrzeć te wszystkie interesujące filmy. : )
18. Jakie blogi filmowe najczęściej czytasz?
ponapisach.pl, tocokocham.com (tak jest także o muzyce)
19. Często odwiedzasz Spojrzenie filmowe? Co najbardziej podoba ci się na blogu?
Bardzo rzadko, więc nie jestem na bieżąco. Podobają mi się rankingi i cytaty najbardziej, ale i recenzje bardzo dobrze się czyta.
20. Jaki możesz polecić film, który ostatnio oglądałaś?
„Big Short” – nieprawdopodobny popis reżyserski, a mimo trudnej tematyki podana jest w sposób prosty i przejrzysty.

Kinoblog: blog | fanpage

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images