Służąca (The Handmaiden, 2016)

lutego 19, 2017


Najnowszy film słynnego południowokoreańskiego reżysera Park Chan-wooka. Było to moje pierwsze spotkanie z twórczością tego artysty.


Śmiało mogę powiedzieć, że zakochałem się od pierwszego wejrzenia w twórczości Park Chan-Wooka. Strasznie żałuję, że wcześniej nie posmakowałem dzieł Koreańczyka, teraz nie pozostaje mi nic innego tylko nadrobić zaległości.

Wspaniałe rozgrzewa wyrazistymi emocjami oraz dosadnie zagłębią swoją wrażliwością. Postacie, jak i intryga zostały świetnie napisane. Wiele scen oraz dialogów ma w sobie odpowiednie przesłanie i ton. Świetnie poprowadzona  stylistyka kina noir. Reżyseria na najwyższym światowym poziomie, widz może poczuć magiczny klimat, mnie zabrał w fascynującą i niezapomnianą podróż. Przebieg intrygi bardzo frapujący, scenariusz trzyma w napięciu i nie żadnych pustych luk. Zakończenie wykonane ze smakiem, co najważniejsze nie można przyczepić się, że, zostało przekombinowane czy źle poukładane, wszystko zostało logicznie przemyślane.

Aktorsko wypada znakomicie, każdy artysta doskonale wszedł w swoją kreację czuć w nich wiarygodność. Umiejętnie poradzili sobie przed kamerą, chociażby z zagraniem intymnych uniesień. Najbardziej urzekł mnie duet Hideko (Min-hie Kim) i Sook-hee (Tae-ri Kim), można poczuć między kobietami wyraźną chemię. Jedynie nie do końca zaintrygowała mnie kreacja. Co do postaci Hrabi Fujiwari (Jung-woo Ha) bez wątpienia wnosi do filmu wiele barwności, można stwierdzić, że idealnie łączy relacje między głównymi bohaterami, ma w sobie ogromną charyzmę, choć i tak dla mnie nie był tym najważniejszym punktem, na który zwracałem uwagę.

Wizualnie prezentuje się przepięknie, od scenografii aż po najmniejsze szczegóły, daje upojenie dla zmysłów. Skadrowanie zdjęć i ich wyeksponowanie pokazuje zjawiskowy kunszt twórcy zdjęć. Dbałość o kostiumy wpływa na odpowiedni urok estetyki. Warto także wspomnieć o architekturze wnętrz, połączenie dwóch stylów nadaję większej atrakcyjności, sporadycznie spotykam to w innych filmach. Całości dopełnia urzekająca ścieżka dźwiękowa, w której można się rozpłynąć, na pewno będzie często przeze mnie przesłuchiwana.

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images