Sobota z cytatami (odc.5)

stycznia 25, 2014










Kolejny odcinek cytatów, dzisiaj między innymi, wybitny Polski aktor Janusz Gajos, czarująca Rachel Weisz oraz główny bohater znakomitego serialu "Dexter" Michael C. Hall. Zachęcam do czytania!




t
Janusz Gajos
40 lat temu aktor był ciągle dla większości ludzi człowiekiem, który postanowił beztrosko spędzić życie, nie robiąc nic pożytecznego. Nie wiadomo było, co o takim myśleć. Musiałem więc mieć dużą determinację, która wynikała z fascynacji, ale także tajemnicy, jaka to zajęcie otaczała.





Rachel Weisz
Wiele osób odbierając Oscara, mówi, że czują się spełnione, ale dla mnie oznaczało to raczej początek drogi. Chcę się cały czas rozwijać.







Christian Bale
Bo tak naprawdę nie wiem, co – u licha – innego mógłbym robić.(...) Aktorstwo przyszło do mnie dość wcześnie i teraz mam do niego stosunek mieszany – od miłości do nienawiści.







Anna PrzybylskaSkupiam się przede wszystkim na bohaterce, którą mam zagrać. Bardzo istotny jest oczywiście sam scenariusz, musi być naprawdę interesujący. Niezwykle ważna jest również osoba reżysera. Przed dokonaniem wyboru staram się dowiedzieć od innych, jak się z danym reżyserem pracuje. Na planie emocje często potrafią wziąć górę, więc lepiej wiedzieć wcześniej, z kim się ma do czynienia.







Edward Norton
Nigdy nie patrzę na graną postać pod kątem tego, czy chciałbym z nią iść na piwo.







Penélope Cruz
Uwielbiam swój zawód, kocham kręcić filmy. Najlepiej cztery w ciągu roku. Najbardziej lubię etap przygotowań, kiedy zbieram materiały do konkretnej roli. Czasami mam z tego większą przyjemność, niż potem, na planie. Nie wyobrażam sobie pracy nad filmem bez tego wstępu, bez tworzenia postaci. To nie miałoby sensu.







Andrzej GrabowskiAktor już na samym początku określa całkowicie swoją postać. Tak jak się zagra pierwszego dnia, tak należy grać już do końca, inaczej nie da się utrzymać spójności postaci. To zawsze jest dla mnie szczególnie stresujące. W teatrze pod tym względem jest zupełnie inaczej. W każdym spektaklu można odrobinę odejść od pierwotnie wyznaczonego schematu.







Halle Berry Dzięki mojej pracy, dzięki sztuce, którą od lat uprawiam, potrafię osiągnąć swoiste katharsis, stan oczyszczenia. Jeżeli zbierają się we mnie jakieś negatywne uczucia, po prostu wyrzucam je z siebie.







Michael C. Hall Dexter jest seryjnym mordercą, ale jego fenomen polega na tym, że zabija ludzi, o których teoretycznie można powiedzieć, że na to zasługują. Poza tym, zwierzając się widzom ze swoich sekretów, wciąga ich niejako we współudział w zbrodni. Ludzie widzą w nim faceta z poważnymi problemami i do jakiegoś stopnia potrafią mu współczuć i wybaczyć to, co robi. Nie jestem psychologiem, ale mam wrażenie, że w naszej kulturze instynkt zabijania jest bardzo silnie zakorzeniony. Może z tego wynika powodzenie serialu.







Krystyna JandaNie jestem za tym, żeby rozliczać teatry z osiągnięć artystycznych, ponieważ artystą się bywa, ale przy minimalnym rozpisaniu projektu widać, czy coś ma perspektywy.




Poprzednie odcinki

Zobacz
Zobacz
Zobacz

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images