Sobota z cytatami (odc.6)

lutego 01, 2014



Jak w każdą sobotę, czas na kolejny odcinek, dzisiaj cytaty między innymi, reżysera filmu "Ojciec Chrzestny", wybitnej aktorki starszego pokolenia oraz głównego bohatera agenta 007. Zapraszam do czytania i refleksji!




Robert De Niro
Niektórzy mówią, że dramat jest prosty, a komedia trudna. Nieprawda. Robiłem komedie przez ostatnich parę lat i było fajnie. Kiedy robisz dramat, tłuczesz kolesia na śmierć młotkiem przez cały dzień, czy co tam masz do zrobienia. Albo musisz odgryźć komuś kawał twarzy. Natomiast jeśli robisz komedię, to drzesz się na Billy'ego Crystala przez godzinę i idziesz do domu.



Meryl Streep
Każdy, kto kiedykolwiek miał coś wspólnego z przemysłem filmowym wie, że graniczy to z niemożliwością. Dziewczynom jest o wiele łatwiej, dorastamy, wczuwając się w sytuację męskich bohaterów, od Szekspira po Salingera. Nie mamy problemu ze zrozumieniem wewnętrznych dylematów Romea czy Tybalta, Hucka Finna czy Piotrusia Pana – sama pamiętam jak w zabawach zamierzałam się mieczykiem na kapitana Haka. Czułam się Piotrusiem. Ale heteroseksualny chłopiec identyfikujący się z Julią, Desdemoną, Małą Syrenką czy Pocahontas?!



Artur Barciś
Rzadko grywałem główne role chyba dlatego, że jestem aktorem charakterystycznym. Dla takich ludzi nie pisze się scenariuszy. Ale nie jestem z tych, co narzekają. Uważam, że każda rola, którą zagrałem czegoś mnie nauczyła i coś wniosła do mojego aktorstwa.





Cameron Diaz
Ogólnie najlepszą częścią każdego filmu jest dla mnie moment, kiedy trafia do kin i mogę posłuchać, co mają do powiedzenia widzowie. Uwielbiam czytać wszystkie fora internetowe i zawsze czekam na moment, kiedy pojawiają się pierwsze komentarze!



Francis Ford Coppola
Odkąd pamiętam, kręcenie filmów było dla mnie sprawą bardzo osobistą. Gdy miałem 18, 19 lat, fascynowały mnie arcydzieła ze Szwecji, z Japonii, z Francji, z Włoch... Chciałem tworzyć rzeczy w tym stylu! Potem jakoś czas przepłynął mi między palcami i w pewnym momencie zadałem sobie pytanie: co się stało z tym nastoletnim reżyserem z głową pełną ideałów? Doszedłem do wniosku, że właśnie teraz nastał właściwy moment, by wrócić do pomysłów sprzed kilkudziesięciu lat. Przypomniało mi się opowiadanie Mircei Eliadego, którego bohater – mężczyzna w moim wieku – za sprawą cudownego zdarzenia zyskuje drugą młodość. Pomyślałem, że mnie również na to stać. Nabrałem ochoty na realizację filmu, o jakim marzyłem jako student. To było niezwykłe, ekscytujące doświadczenie.





Kamilla Baar
Czasy są trudne, ale i ciekawe. Dają wolność. Możliwość wyboru. Chyba trzeba mieć pomysł na siebie, żeby się znaleźć.



Sean Connery
Pokażcie mi szczęśliwego człowieka, a ja wam pokażę bliznę po lobotomii na jego głowie.



Catherine Zeta-Jones
Kiedy zaczynałam grać, ludzie traktowali mnie źle, bo byłam nieśmiała i niepewna. Najgorszą lekcją była praca z pewną aktorką, która traktowała mnie, jak obywatela drugiej klasy. To było bardzo okrutne i niepotrzebne, a ja postanowiłam sobie, że nigdy nie zachowam się tak, jak ona. Pamiętam, że wszyscy ludzie na planie poświęcali mnóstwo energii, żeby ją zadowolić. Ja tego nie potrzebuję, bo po prostu jestem bardzo szczęśliwa.



Bogusław Linda
Każdy film, który w jakiś pozytywny sposób na nas oddziałuje, musi posiadać postać, z którą możemy się identyfikować.



Sigourney Weaver
Filmy są jak dzieci. Nie mogę (…) powiedzieć, który z nich najbardziej cenię. Każdy kocham na swój własny sposób.



Poprzednie Odcinki:

Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz



You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images