Sobota z cytatami (odc.74)

maja 23, 2015


Jak zwykle w każdą sobotę, zapraszam na kolejny odcinek.

Dzisiaj między innymi cytat z dramatu „Na nabrzeżach”, w którym główną rolę zagrał wybitny aktor Marlon Brando, polskiego filmu fabularnego „Ziemia obiecana” z 1974 w reżyserii Andrzeja Wajdy na podstawie powieści Władysława Reymonta oraz włoskiego westernu „Za garść dolarów”.

Za garść dolarów
On czuje się naprawdę podle. Mój muł. Zrozumcie on się naprawdę wkurzył, kiedy tak strzelaliście w jego nogi. Ja rozumiem, że się zabawialiście. Ale muł.. on po prostu tego nie rozumie. No, ale jeżeli zechcecie przeprosić.


Odyseja Kosmiczna 2001
W przeciwieństwie do zwierząt, które znają jedynie teraźniejszość, Człowiek zdobył przeszłość. Zaczął również po omacku szukać przyszłości.


Na nabrzeżach
Nawet gołębie nie żyją w zgodzie. Ale za to są bardzo wierne.


Milczenie owiec
Jeśli poczujesz, że zakwita w tobie ból, kwiat nagle stanie się ulgą.


Ben Hur
Najmniejszy ptaszek nie spocznie na najwspanialszym drzewie tak, by nie poruszył najdelikatniejszych strun jego życia, owych niewidzialnych nici stanowiących rdzeń życia. Tak i umysł ludzki bywa równie czuły na najlżejsze słowo.


Psychoza
Najlepszym przyjacielem chłopca jest jego matka.


Zapach kobiety
Stawałem, na wielu rozdrożach życia. Zawsze wiedziałem, która droga jest słuszna. Bez wyjątków. Wiedziałem, ale nigdy jej nie wybrałem. A wiecie dlaczego?? Bo była dla mnie za cholernie trudna.


Władca Pierścieni: Dwie wieże
Nikt prawie nie wie, dokąd go zaprowadzi droga, póki nie stanie u celu.


Bulwar Zachodzącego Słońca
Tak naprawdę bała się świata. Bała się, że jej przypomni, że jej czas przeminął.


Ziemia obiecana
Ja nie mam nic, ty nie masz nic, on nie ma nic. (…) To razem właśnie mamy tyle, (…) żeby założyć wielką fabrykę.

Poprzednie Odcinki:
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz
Zobacz

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images